اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وضعیت گیاهان آپارتمانی در قزوین

خبرگزاری فارس: گیاهان آپارتمانی در قزوین به دلیل محل تهیه آن که از استان‌های کویری به این استان آورده می‌شود، وضعیت مطلوبی ندارد.

وضعیت گیاهان آپارتمانی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از هرگونه اظهار نظر در مورد گیاهان آپارتمانی باید به وضعیت آب و هوایی قزوین پرداخت.

استان قزوین دارای آب و هوای نیمه‌معتدل بوده و از استان‌هایی که می‌توان همطراز با استان قزوین به شمار آورد، استان‌های گیلان و مازندران است.

گیاهان آپارتمانی که در استان‌های گیلان و مازندران موجود می‌باشند، به استان قزوین و خصوصا شهر قزوین وارد می‌شوند، با توجه به نزدیک بودن آب و هوای آن استان‌ها با قزوین، گیاهان آپارتمانی بدون هیچ مشکلی در قزوین نیز به رشد خود ادامه خواهند داد.

اما باید توجه داشت استان‌های گیلان و مازندران دارای آب و هوای مرطوب هستند و از آنجایی که قزوین نیمه مرطوب است باید خاک گیاهان آپارتمانی را هنگام خرید تعویض کرده و از خاک سبک، غنی، استریل و مرطوب برای آنها استفاده کرد.

بستر کاشت کوکوموس می‌تواند مورد مناسبی در این خصوص باشد که این بستر کاشت کوکوموس ترکیبی از پیت موس (خزه لوش) و کوکوپیت (ریشه پرور) است.

این دو بستر کاشت به علت رطوبت‌پذیر بودن، همانند خاک گیاهان آپارتمانی در استان‌های گیلان و مازندران می‌مانند.

متأسفانه به جای اینکه گیاهان آپارتمانی را برای استان قزوین و خصوصا شهر قزوین، از استان‌های گیلان و مازندران بیاورند که هم‌سطح استان قزوین هستند، از استان مرکزی و شهر محلات می‌آورند.

استان مرکزی استانی کویری است و سازگاری با استان قزوین و شهر قزوین ندارد.

عامل پخش گیاهان آپارتمانی در استان قزوین، این گیاهان را به مغازه‌های گلفروشی سطح قزوین ارائه می‌دهد.

روزهای نخست این گیاهان در سلامت کامل قرار دارند، اما پس از 2 تا 3 هفته مشکلات گیاهان آپارتمانی نمایان می‌شود، به عنوان مثال حسن یوسف و شمعدانی دچار حمله کنه تار عنکبوتی می‌شوند، گیاه شفلرا زرد می‌شود، کاج مطبق علاوه بر افتادگی برگ، دچار حمله کرم ساقه خوار می‌شود و گیاه از بین می‌رود.

این مشکلات به این علت است که استان مرکزی و شهر محلات به علت کویری بودن، با شهر قزوین که نیمه مرطوب است در یک سطح نیستند و بهتر است برای استان قزوین از استان‌های شمالی گیاه آپارتمانی آورده شود.

-------------

مهدی تجلی‌فر

-------------

انتهای پیام/2667/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول