اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

تصویب اختصاص تسهیلات برای 2 طرح بزرگ تولیدی در ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: تاکنون 2 طرح بزرگ کارخانه کنسانتره میوه سامن و توسعه دامداری 2 هزار و 500 رأسی ملایر از محل سهمیه تسهیلات گسترش کشاورزی سال 91 شهرستان به تصویب رسیده است.

تصویب اختصاص تسهیلات برای 2 طرح بزرگ تولیدی در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعدازظهر امروز در سی و هفتمین جلسه ستاد توسعه کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: تاکنون 768 طرح در جلسات کارگروه کشاورزی ملایر به تصویب رسیده است.

وی پیش‌بینی اشتغال‌زایی این تعداد طرح را یک‌هزار و 685 نفر عنوان و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها با 83 میلیارد و 279 میلیون تومان مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است.

فرماندار ملایر از ثبت‌نام 4 هزار و 28 نفر در سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از تسهیلات توسعه کشاورزی در شهرستان خبر داد و افزود: تعداد متقاضیان معادل 21 درصد از افراد ثبت‌نام شده در استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون 5 هزار و 783 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان استعدادیابی شده است، افزود: 364 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان برای واگذاری قطعی به متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی تصویب و از محل تسهیلات پرداخت برای طرح‌های کشاورزی نیز زمینه اشتغال برای 366 نفر فراهم شده است.

خیریانپور در ادامه از تصویب طرح ایجاد گلخانه 50 هکتاری با ظرفیت تولید 2 هزار تن قارچ در شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به ستاد توسعه کشاورزی استان برای بررسی داده خواهد شد.

وی در ادامه از معرفی طرح ایجاد تونل انجماد و سردخانه برای کارخانه ماکیان گوشت ملایر با سرمایه‌گذاری 700 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: طرح توسعه کارخانه جوزانی با 750 میلیون تومان اعتبار، طرح توسعه کارخانه شایان سام با اعتبار یک میلیارد تومان و طرح توسعه کارخانه شجاعی با یک میلیارد و 250 میلیون تومان به ستاد توسعه کشاورزی معرفی خواهد شد.

فرماندار ملایر اظهار داشت: تاکنون دو طرح بزرگ توسعه دامداری 2 هزار و 500 رأسی ملایر و کارخانه کنسانتره میوه سامن از محل سهمیه تسهیلات توسعه کشاورزی سال 91 شهرستان به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه کنسانتره میوه ملایر در آینده نزدیک با با 22 میلیارد و 374 میلیون تومان سرمایه‌گذاری احداث خواهد شد، گفت: این کارخانه برای یکصد نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

خیریانپور از بهره‌برداری فاز اول دامداری 2 هزار و 500 رأسی ملایر در بهمن‌ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: فاز نخست این دامداری شامل یک هزار گاو مولد خواهد بود.

انتهای پیام/89013/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول