اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

بیش از 13 هزار نفر از مددجویان در مناطق محروم سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: 13 هزار و 723 نفر از مددجویان استان در مناطق محروم سکونت دارند.

بیش از 13 هزار نفر از مددجویان در مناطق محروم سکونت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین رستگار ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 27 هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند که 50 درصد از این تعداد در مناطق محروم سکونت دارند.

وی افزود: بر همین اساس 13 هزار و 723 نفر از مدد‌جویان زیر پوشش کمیته امداد در مناطق محروم و صعب‌العبور زندگی می‌کنند و 10 درصد از آن‌ها در مناطقی هستند که ضریب 9 را در کشور دارد و این ضریب جزو محروم‌ترین مناطق کشور شناخته شده است.

رستگار با اشاره به اینکه 95 درصد از سرپرستان خانوار‌های مناطق محروم بی‌سواد هستند، گفت: 12 هزار و 900 سرپرست خانوار بی‌سواد هستند و مابقی تحصیلات ابتدایی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از وجود 3 هزار و 62 نفر بازمانده از تحصیل از مقطع ابتدایی در استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و 491 بازمانده از مقطع راهنمایی، 2 هزار و 16 نفر بازمانده از مقطع متوسطه داریم و 189 نفر نیز نتوانسته‎اند وارد دانشگاه شوند.

رستگار از وجود 7 هزار و 170 دختر در شرف ازدواج در مناطق محروم استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با شناسایی این تعداد دختران در شرف ازدواج کمیته امداد تدابیری اندیشیده است که علاوه بر کلاس‌های آموزشی، تسهیلاتی برای خرید جهیزیه برای این دختران در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین 835 پسر در شرف ازدواج نیز در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند.

رستگار خاطر‌نشان کرد: از 13 هزار و 723 مددجوی مناطق محروم 5 هزار و 61 نفر سالم، 4 هزار و 686 نفر بیمار، 146 نفر معلول و 3 هزار و 830 سرپرست نیز از کار افتاده هستند.

به گزارش فارس، در این جلسه از سامانه نیازسنجی اولیه مددجویان مناطق محروم زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

انتهای پیام/68006/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول