اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه مطرح کرد

تحقق اقتصاد مقاومتی با اصلاح نظام مدیریتی / فرمول اقتصاد مقاومتی ساده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین گفت: با اصلاح نظام مدیریتی می‌توان اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق و بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با اصلاح نظام مدیریتی / فرمول اقتصاد مقاومتی ساده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدرضا مظفری در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی که با حضور مسئولان استانی، رؤسای دانشگاه‌ و نخبگان دانشجو به همت بسیج دانشجویی استان قزوین در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: فرمول اقتصاد مقاومتی ساده است و سخت نیست و با خودباوری و عزم ملی می‌توان این اقتصاد را در کشور عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مختص شرایط تحریم نیست، ابراز داشت: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در 4 سال گذشته می‌فهمیم که هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی در ایران تبدیل شدن این کشور به عنوان الگوی اقتصادی در جهان است.

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی، این کشور می‌تواند در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و سیاسی به الگوی بی‌بدیل در منطقه و جهان تبدیل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و مشکلات اقتصادی را کاهش چشم‌گیری می‌دهد، اذعان داشت: برای رسیدن به خودباوری باید دستورات بانک جهانی، بانک توسعه و صندوق بین‌المللی را کنار گذاشت تا بتوانیم با تقسیم کار و اراده به اهدافمان برسیم.

وی با بیان اینکه نظام اقتصاد سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورها برای اداره جهان موفق نبوده است و نتوانسته رفاه مردم را تأمین کند، خاطرنشان کرد: با مدیریت صادرات و واردات در کشور می‌توان موفق‌تر اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کرد.

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: مسئولان نظام باید هرچه می‌توانند کالا صادر کنند و هرچه می‌توانند واردات به کشور را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه ایران در چند سال گذشته در صادرات بسیار موفق بوده است، بیان کرد: در این چند سال صادرات غیر نفتی رشد چشم‌گیری یافته است و اکنون این کشور در وضعیت خوبی قرار دارد که باید روزبه‌روز رشد یابد.

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه ایران در زمینه‌های بسیاری از جمله تولید داخلی فوق‌العاده قوی است، اظهار داشت: این کشور ظرفیت‌های بسیار خوب و قوی دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد.

انتهای پیام/77009/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول