اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نکا خبر داد

بازسازی 12 بقعه در شهرستان نکا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: در حال حاضر 12 بقعه امامزاده در این شهرستان تخریب و در حال بازسازی است.

بازسازی 12 بقعه در شهرستان نکا

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی سال 91 باید سه بقعه امامزاده در شهرستان تخریب و بازسازی کامل شود که در حال حاضر 12 بقعه در شهرستان تخریب و در حال بازسازی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این امامزاده‌ها از 60 تا 90 درصد است که امامزاده عبدالکریم و عبدالحمید نوذرآباد، امامزاده مفید، امامزاده شاه‌رضا لایی، امامزاده محمود قلعه‌سر، امامزاده پنج تن ارم، امامزاده سه تن برما و امامزاده زین‌العابدین سورک از آن جمله هستند.

وی افزود: 70 درصد از موقوفات نکا اختصاص به تعزیه و عزاداری سیدالشهدا دارد و این موقوفات در طوس‌کلا، زرندین علیا و سفلی، شهاب‌الدین، اومال، قلعه‌سر، بریجان، اوغانلو، آبلو، امامیه، حاجی‌محله و نودهک است که در محرم امسال نزدیک به 22 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: در طول محرم امسال، اجرای واقف برای عزاداری امام‌حسین (ع) در اماکن وقفی گلبستان، زرندین، حسینیه آیت‌الله لیموندهی و قلعه سرو برگزار شد.

به گفته زارعی، شعار امسال اوقاف «سوگواری بصیرت عاشورایی» بود که برابر سهمیه شهرستان ما در 15 بقعه مبارکه به عنوان پایلوت بصیرت در امامزاده عبدالکریم و عبدالحمید نوذرآباد و بسیاری از امامزاده‌ها برگزار شد.

وی گفت: در محرم امسال اعزام مبلغ بومی و غیربومی از جمله عملکردهای ما بوده که در این راستا 15 مبلغ بومی و دو مبلغ غیربومی به روستاهای فاقد روحانی اعزام شدند که با هدف اطلاع‌رسانی و تبیین درست عاشورا و واقعه محرم و ترویج ارزش‌های دینی انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا اظهار داشت: ترویج سنت حسنه وقف، بصیرت‌افزایی نهضت حسینی برای عزاداران از جمله اهداف بزرگی است که در این اعزام‌ها مدنظر قرار گرفته است و مبلغین در این راستا روشنگری می‌کنند.

زارعی عنوان کرد: این مبلغان وظیفه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، مداحی، پاسخگویی به شبهات مردم در مورد مسائل دینی و رسالت حسینی را بر عهده دارند.

وی گفت: توجه به فرهنگ وقف باید در جامعه به درستی تبلیغ شود تا مردم با آگاهی کامل به تعامل با اداره اوقاف بپردازند و در امر تبلیغ به این سازمان یاری رسانند و این ترویج از رسالت‎های خطیر مبلغان است.

زارعی در رابطه با سنددار کردن موقوفات نیز خاطر نشان کرد: در أخذ سند مالکیت موقوفات و مساجد نیز بر اساس برنامه ابلاغی در سال 91 تاکنون 25 مورد از طریق بنیاد مسکن پیگیری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: اخیراً در راستای کمک به امامزادگان و مساجد، به 10 امامزاده و مسجد کمک شده که در مجموع 265 میلیون تومان کمک انجام شده است.

وی افزود: وقف جمعی از بهترین شیوه‌های وقف است که می‌تواند برای موضوع‌های مختلف جامعه صورت گیرد تا اجر و پاداش آن در دنیا و آخرت به همه واصل شود و در این کار خیر و بزرگ سهیم باشند.

زارعی اظهار داشت: واقفانی که مبادرت به وقف ملک خود می‌کنند باید اداره اوقاف و امور خیریه را در جریان بگذارند تا توجه ویژه نسبت به موقوفات اعمال شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا تصریح کرد: با وجود شناسایی مناسب موقوفات شهرستان، بعضی از موقوفات شهرستان در روستاها و مناطق هزارجریب ناشناخته مانده است که نیازمند همکاری آحاد جامعه در این ارتباط هستیم.

زارعی گفت: برای ترویج فرهنگ وقف یکی از شیوه‌های مناسب وقف جمعی است که باید از سوی مردم صورت گیرد.

وی افزود: دفتر نمایندگی اوقاف نکا در ماه‌های گذشته به اداره ارتقا یافت و شهرستان نکا در حال حاضر دارای بیش از 50 موقوفه است که چهار موقوفه جدید نیز به آن اضافه شده و هفت هزار رقبه دارد.

گفتنی است، شهرستان نکا در حال حاضر 207 مسجد، 54 حسینیه، 19 تکیه، دو زینبیه و چهار مهدیه دارد و سه مسجد در روستاهای امامیه، ولیجی محله و لترگاز در دست ساخت است.

انتهای‌پیام/86002/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول