اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

ششمین دوره طرح ملی رحمت در بیجار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار بیجار از اجرای ششمین دوره طرح ملی رحمت همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

ششمین دوره طرح ملی رحمت در بیجار برگزار می‌شود

زهرا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: طرح ملی رحمت با هدف تقویت و تحکیم بنیان خانواده، تعمیق باورهای دینی، آموزش مهارت‌های زندگی، آشنایی زنان خانه‌دار با ویژگی‌های یک خانواده متعادل، حقوق و وظایف افراد خانواده بر اساس سیره کاربردی پیامبر (ص ) و اهل بیت، ایجاد موت، رحمت، امنیت و آرامش در خانواده، آشنایی با سیره نبوی، روانشناسی خانواده و ارتقا توانمندسازی بانوان شهرستان برگزار خواهد شد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان بیجار افزود: در این دوره مربیان از منابع آموزشی خانواده موفق، کتاب عطر عفاف، چگونه خرج کنیم تا همیشه پول داشته باشیم، نرم‌افزار مقابله با جنگ نرم و آموزش احکام سطح متوسط برای آموزش استفاده خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در 14 جلسه 1.5 ساعته برگزار خواهد شد که بانوان آموزش‌های لازم در مورد اصول همسرداری، تربیت صحیح فرزند، چگونگی صرفه‌جویی در بودجه خانواده، نگرشی نو بر عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی خانواده در فضای مجازی و غیره را فرا خواهند گرفت.

وی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح را توجه به اخلاقیات و تعالیم مقدس اسلامی به عنوان عنصر اصلی در امر تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسل سالم و موفق ذکر کرد.

مرادی تلاش در زمینه سالم‌سازی خانواده‌ها، پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی، افزایش زمینه مشارکت زنان، افزایش سطح آگاهی زنان در تربیت دینی فرزندان، تقویت معنویت در جامعه زنان و خانواده از مهم‌ترین دستاوردهای دیگر این طرح دانست.

وی در پایان تصریح کرد: در این دوره همانند سال‌های پیش از مربیان حوزه علمیه خواهران برای همکاری و آموزش بانوان خانه‌دار استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول