اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

کاهش 11 درصدی کشف کراک در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش 11 درصدی کشفیات مواد مخدر کراک طی 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

کاهش 11 درصدی کشف کراک در اصفهان

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کشفیات مواد مخدر در 9 ماه گذشته اظهار کرد: در بین کشفیات مواد مخدر، تریاک با 13 تن و 553 کیلو و 556 گرم بیشترین مواد مخدری بوده که کشف شده است.

وی افزود: قاچاقچیان هر بار یک نوع ماده مخدر را توزیع و وارد بازار می‌کنند که این بر اساس نیاز متقاضیان و نیز سود قاچاقچیان متفاوت است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال مدتی انواع قرص‌های روانگردان همچون اکستازی رواج داشت و یا در سال گذشته قاچاقچیان تمایلی به توزیع مرفین نداشتند، در حالی که در 9 ماه گذشته توزیع مرفین نسبت به سال گذشته افزایش داشته و 123 کیلو و 396 گرم مرفین در استان اصفهان کشف شده است.

وی ادامه داد: در 9 ماه گذشته قاچاق مواد مخدر کراک 11 درصد و حشیش 9 درصد کاهش یافته است. 

رضایی در مورد اینکه چرا تریاک هنوز بیشترین کشفیات مواد مخدر است، گفت: تریاک مادر همه مواد مخدرها بوده و از آن مشتقات دیگر تهیه می‌شود و همیشه در کشفیات پلیس تریاک بیشترین مقدار بوده است.

وی در مورد کنترل مرزهای استانی برای ورود مواد مخدر به استان افزود: بیشتر ورودی‌های استان اصفهان کنترل می‌شود، اما تقریباً بیشتر ورودی مواد مخدر اصفهان از مرزهای آبی جنوب کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در مدتی که در خلیج فارس مانور اجرا می‌شد، به دلیل ناامن شدن محیط آب و تأثیرگذاری مانورها با کاهش ورود مواد مخدر روبه‌رو بودیم.

انتهای پیام/63012/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول