اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای کرمان تشریح کرد

افزایش کلاهبرداری از راه فروش سیم‌کارت‌

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش ‌بازاریابی‌های تلفنی به ویژه در بخش فروش سیم‌کارت گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های ناشی از این شگرد باشند.

افزایش کلاهبرداری از راه فروش سیم‌کارت‌

کامبیز اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به کلاهبرداری از طریق فروش سیم کارت‌های تلفن همراه اظهار داشت: این روزها بازاریابی‌های تلفنی به ویژه در بخش فروش سیم‌کارت به شدت افزایش یافته است، بازاریابی‌هایی که‌ با به کار بردن جملاتی سعی در گمراه کردن کاربران و فروش خدمات کالایی غیرواقعی در این بخش می‌شود.

وی با اشاره به نمونه‌ای از مکالمه تلفنی که منجر به کلاهبرداری و تشکیل پرونده شده است، عنوان کرد: در این مکالمه فرد خود را از دفتر همراه اول معرفی می‌کند که مشابه شماره تلفن شما اما از نوع اعتباری ‌موجود است و به دلیل اینکه شما در طرح گلچین همراه اول برنده شده‌اید این سیم‌کارت با قیمت کمتر ‌در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اسماعیلی ابراز داشت: همچنین از افراد مزیت‌هایی برای این سیم‌کارت‌ها از جمله هزینه مکالمه رایگان، پیامک رایگان و ... ارائه می‌دهند و در صورت موافقت و پس از اخذ نام و نام خانوادگی شما این سیم‌کارت تا فردا ظهر به همراه پیک برای شما ارسال می‌شود و هزینه پیک هم رایگان است.

وی افزود: کلاهبرداران اعلام می‌کنند، این سیم کارت یک سند اولیه هم دارد و شما می‌توانید برای استفاده به همراه کارت ملی و همان سند اولیه به دفاتر خدمات امور مشترکان مراجعه کرده تا سند نهایی به نام شما ثبت شود.‌

رئیس پلیس فتای کرمان تصریح کرد: همشهریان این نکته را در نظر داشته باشند در این‌گونه تماس‌های تلفنی به شما حتی فرصت فکر کردن هم داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مکالمه نهایتا عنوان می‌شود، شما فکرهایتان را بکنید، 10 دقیقه دیگر با شما تماس می‌گیریم، شما نمی‌توانید با ما تماس بگیرید، زیرا شماره‌های شرکت یک طرفه بوده و فقط قابلیت تماس گرفتن را دارند و نه پاسخ دادن.

اسماعیلی گفت: البته تا پیش از این از سوی برخی فروشندگان سیم کارت هم با کاربران تماس گرفته و به عنوان مثال گفته می‌شد، مشابه شماره شما اما در اپراتور دوم و با پیش شماره دیگری موجود است، اما این شیوه به شما شماره تلفنی با داشتن چهار رقم آخر مشابه به شماره واقعی شما و با‌ ویژگی‌های خاص و حتی ادعای قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار شگردی جدید برای فروش سیم‌کارت در بازار است و البته بیشتر به کلاهبرداری شبیه است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، همراه اول تا به حال چنین طرحی نداشته است، در حال حاضر این اپراتور کشور تنها طرح زمستانی را در دست اجرا دارد و شرایط آن به شکل شفاف روی سایت این اپراتور ‌‌درج شده است.

اسماعیلی اذعان داشت: هیچ‌ کدام از وعده‌های داده شده در مکالمه بالا به هیچ‌وجه شباهتی به طرح‌های تشویقی همراه اول ندارد، نکته جالب‌تر اینکه قیمت سیم کارت‌های اعتباری با کد 0910 در بازار و دفاتر امور مشترکان فقط 10 هزار تومان است و مشترک می‌تواند در هنگام فعال‌سازی یکی از سه طرح تشویقی زمستانه همراه اول را هم فعال کند، این در حالی است که از سوی فرد فروشنده عنوان شده که قیمت این سیم کارت‌ها در بازار 40 هزار تومان بوده که چون شما برنده طرح گلچین ما هستید با هزینه 30 هزار تومان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: میزان شارژ اولیه بر اساس طرح همراه اول و آن چه در سایت این شرکت آمده‌ 5 هزار تومان است، اما از سوی این فروشنده به شما 8 هزار تومان شارژ اولیه وعده داده می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: در هیچ‌کدام از سه بسته تشویقی در طرح زمستانی همراه اول استفاده رایگان سه ماهه برای GPRS و MMS وجود نداشته و تنها در یکی از طرح‌ها استفاده از سرویس آوای انتظار سه ماه رایگان است و این در حالی است، این فروشنده به شما وعده استفاده رایگان از اینترنت و سرویس MMS را به مدت سه ماه می‌دهد.

وی‌ گفت: با توجه به افزایش چنین فروشندگانی که هیچ وابستگی‌ای به اپراتورها ندارند و از آن جایی که این‌گونه موارد در بسیاری از شهر‌های ایران مشاهده شده، لذا همشهریان باید توجه داشته باشند با تشریح موارد فوق در دام این‌گونه کلاهبرداران گرفتار نشوند.

انتهای پیام/2446/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول