اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان خبر داد

اجرای طرح جدید پلیس راهور برای برخورد با موتورسواران متخلف

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: پلیس راهور سیستان و بلوچستان به منظور ارتقای انضباط ترافیکی در معابر شهری زاهدان طرح جدید برخورد با موتورسواران متخلف را به مرحله اجرا گذاشت.

اجرای طرح جدید پلیس راهور برای برخورد با موتورسواران متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، ستار رحمانی اظهار داشت: در راستای فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت و ترغیب موتورسیکلت سواران به رعایت قانون، مقررات و همچنین نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی این طرح از 22 دی ماه سال جاری در سطح شهرستان زاهدان اجرا می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که پلیس نمی‌خواهد صدمه‌ای به نیروی انسانی کشور وارد شود و در همین راستا نیز پلیس راهور استان سیستان وبلوچستان با راهنمایی و آموزش‌های لازم و اهدای کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت سواران آنها را ملزم به استفاده از کلاه ایمنی کرده، توانسته با ملزم کردن راکبین موتورسیکلت به استفاده از کلاه ایمنی آمار متوفیان را در تصادفات کاهش دهد.

این مسئول انتظامی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان در حال اجرای طرح‌های انضباط اجتماعی، امنیت عبور و مرور در سطح شهر است و با به کار گیری موتورسیکلت‌های پلیسی با مانور بالا، پر قدرت، پرشتاب و پرسرعت با موتور سواران مخل نظم و ایمنی و امنیت جان شهروندان برخورد می‌کند و موتورسیکلت آنها را توقیف می‌کند.

 رحمانی با اشاره به ماده 19 و 20 قانون تخلفات رانندگی، گفت: موتورسیکلت‌های متخلف در صورت توقیف برای بار اول یک هفته و برای بار دوم یک ماه در پارکینگ توقیف خواهند شد و با مالکان موتورسیکلت نیز برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها حفظ آرامش و آسایش است و این طرح‌ها مقطعی نبوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی از رانندگان و راکبین موتورسیکلت و مردم استان خواست تا در اجرای طرح‌ها پلیس را یاری کنند تا به هدف مطلوب که کاهش تصادفات و تلفات رانندگی و برقراری امنیت ترافیکی مطلوب‌تری در سطح جامعه است، برسیم.

انتهای پیام/75005/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول