اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های کرمی‌راد از ایام انقلاب:

امام (ره) آخرین نفس‌های رژیم پهلوی را به پایان رساندند

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: حضرت امام خمینی (ره) عامل وحدت‌بخش در بین آحاد مردم ایران بودند که توانستند با رهبری خردمندانه خویش آخرین نفس‌های رژیم منحوس پهلوی را به پایان برسانند.

امام (ره) آخرین نفس‌های رژیم پهلوی را به پایان رساندند

محمد کرمی‌راد صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) عامل وحدت‌بخش در بین آحاد مردم ایران بودند که توانستند با رهبری خردمندانه خویش در طول مبارزات، مردم را هدایت کنند.

کرمی‌راد ادامه داد: هدایت پیامبر گونه امام خمینی (ره) طی این دوران باعث شد مردم بیدار شوند و همین باعث شد آخرین نفس‌های رژیم منحوس پهلوی که دست‌نشانده آمریکا بود، به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه در این مقطع از تاریخ انقلاب، شاه ملعون قافیه را تنگ دید و به بهانه سفر به خارج و مداوا فرار را بر قرار ترجیح داد، تاکید کرد: اربابان شاه خیانت‌کار درصدد بودند با طراحی یک کودتا بار دیگر شاه را به ایران بازگردانند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: ترفند بازگرداندن شاه ملعون با درایت امام (ره) و هوشیاری مردم انجام نگرفت.

*سردار شهید سیدمحمدسعید جعفری در فعالیت‌های انقلابی پیشرو بود

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در کرمانشاه حال و هوای عجیبی در روز فرار شاه ملعون حکم‌فرما بود و شعارهایی، مانند "به کوری چشم شاه زمستان هم بهار است" و یا شعارهای کردی سر داده می‌شد.

وی ورود جوانان کرمانشاهی به مبارزات انقلابی را به‌دلیل تربیت در خانواده‌های مذهبی و محوریت روحانیت دانست و بیان داشت: در ایامی که شاه فرار کرده بود، چراغ ماشین‌ها در روز روشن بود و مردم انقلابی کرمانشاه شیرینی پخش می‌کردند و اسکناس‌هایی که عکس شاه روی آن بود را پاره می‌کردند.

کرمی‌راد نقش روحانیت را در کرمانشاه محوری و کلیدی توصیف و اعلام کرد: جوانانی، مانند شهید سیدمحمدسعید جعفری در فعالیت‌های انقلابی در کرمانشاه و حتی استان‌های همجوار نقش کلیدی داشتند.

وی سردار شهید سیدمحمدسعید جعفری را پیشرو در فعالیت‌های انقلابی در بین جوانان کرمانشاه معرفی کرد و بیان داشت: شهید جعفری یک دستگاه تکثیر تهیه کرده بود که اعلامیه‌ها را چاپ می‌کرد و به استان‌های همجوار هم می‌داد.

کرمی‌راد تاکید کرد: شهید جعفری تلاش‌های ارزنده‌ای انجام داد و ارتباط خوبی با بدنه انقلابی ارتش در زمان پهلوی داشت و در خاطرات شهید صیاد شیرازی این موضوع ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین بار که یک پلیس در کرمانشاه کتک خورد به‌وسیله شهید جعفری بود و این شهید بزرگوار با جوانان شهر ارتباط خوبی داشت و در بین جوانان تاثیرگذار بود و در واقع بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی تظاهرات توسط ایشان انجام می‌شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ذبیح‌الله کرمی از روحانیان مبارزی بود که در تهیه و تولید نوارهای کاست انقلابی فعالیت می‌کرد و با این اقدام به عشایر روحیه مبارزه می‌داد.

وی اظهار د اشت: اعلامیه‌ها توسط آیت‌الله نجومی، حاج آقا بهاءالدین عراقی، شهید اشرفی‌اصفهانی، آیت‌الله حاج‌آخوند،‌ حاج آقا عبدالخالق عبداللهی، آیت‌الله میبدی، شهید سیدمحمدسعید جعفری و عده‌ای از فعالان انقلابی به‌دست مردم می‌رسید.

کرمی‌راد با اشاره به اینکه همه راهپیمایی‌ها از مسجد آیت‌الله بروجردی شروع می‌شد و تا میدان آزادی (گاراژ) ادامه پیدا می‌کرد، عنوان داشت: یک‌بار مسیر راهپیمایی را شهید جعفری عوض کرد و با برنامه‌ریزی قبلی قرار بود مجسمه شاه واقع در میدان فردوسی پایین کشیده شود و برای این‌کار یک جرثقیل در نظر گرفته بود.

وی ادامه داد: ماموران رژیم پهلوی از موضوع خبردار شده بودند و از این کار جلوگیری کردند و عده‌ای شهید شدند.

کرمی‌راد گفت: هرجا تجمعی دیده می‌شد توسط ماموران رژیم پهلوی پراکنده می‌شد و حتی برای ایجاد رعب و وحشت، مردم را در صف نان و نفت به گلوله می‌بستند.

*نخستین جایی که محاصره شد ساختمان مهمان‌سرای استانداری بود

وی تاکید کرد: نخستین جایی که توسط جوانان انقلابی به محاصره درآمد، ساختمان مهمان‌سرای استانداری بود.

وی با بیان اینکه گروهک‌هایی در کرمانشاه فعالیت می‌کردند، بیان داشت: مردم به ماهیت شعارهای ناسالم این گروه‌ها پی بردند و با هدایت روحانیت این گروه‌ها، مانند حزب توده و... در بین مردم جایی نداشتند.

*برخی از اعلامیه‌ها با خط آیت‌الله نجومی نوشته می‌شد

کرمی‌راد اظهار داشت: برخی از اعلامیه‌ها با خط آیت‌الله نجومی نوشته می‌شد و هنوز هم این اعلامیه‌ها در اسناد به‌عنوان یادگاری با ارزش وجود دارد.

وی پایان دادن به کار اراذل و اوباش و مراکز فساد و فحشا در شهرها را از برکات انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک هدیه الهی به مردم ایران است.

 

انتهای پیام/2700/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول