اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام جعفر شجونی مطرح کرد

جبهه ملی و نهضت آزادی روسیاهان تاریخ انقلاب

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به عملکرد جبهه ملی و نهضت آزادی گفت: این جنبش‌ها روسیاهان تاریخ انقلاب هستند.

جبهه ملی و نهضت آزادی روسیاهان تاریخ انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر شجونی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد اظهار کرد: برخی از افراد مسلمان در واقع ولایتی‌های بی‌دین هستند.

وی با اشاره به شان نزول «و من المومنین رجال صدقوا» تصریح کرد: این آیه در زمانی نازل شده است که 4 تن از یاران پیامبر(ص) دردمندانه به فکر دردهای جامعه اسلام بوده و برای حل آنها چاره‌اندیشی می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه  با بیان اینکه دردمندی مسلمانان آنها را به هم پیوند می‌دهد خاطرنشان کرد: مسلمانان واقعی نسبت به درد و غم هم بی‌تفاوت نیستند و نسبت به هم دردمندی و ناراحتی احساس می‌کنند.

شجونی با اشاره به اینکه در دنیای امروزی چندین نوع مسلمانی وجود دارد تاکید کرد: اسلامی که طالبان به آن اعتقاد دارند و آمریکایی‌ها به آن عمل می‌کنند نیز نوعی اسلام است که در آن دردمندی و احساس مسئولیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از کشورهای عرب نشین ، پادشاه 80 زن دارد و پسرش علیه او کودتا کرده است این اسلام که در آن پادشاه به فکر زن‌ها و رعیت خود نیست را نمی‌توان با اسلام ناب یکسان دانست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شرایط نظام شاهنشاهی سابق بیان کرد: در آن زمان در جامعه 2 رئیس وجود داشت.

شجونی افزود: رئیس خانواده‌ها که زن‌ها بودند و رئیس جوامع بزرگتر که روحانیون بودند؛رژیم شاهنشاهی با برداشتن چادر از سر زنان و عمامه از سر روحانیون سعی در تخریب این دو اجتماع داشت تا بتواند مدیریت جامعه را بر مبنای خواست شخصی به دست بگیرند.

وی ادامه داد: رضاخان به خوبی به این امر واقف بود که اگر زنی در خانه‌ای اهل دینداری و رعایت عفاف باشد فرزندان نیز از او تبعیت می‌کنند و همچنین در جامعه تمام افراد به روحانیت علاقه دارند لذا سعی در تخریب این 2 نهاد داشت.

این روحانی مبازر با بیان اینکه شهید نواب اعجوبه‌ای است که دردمندی یک مسلمان به خوبی در وی دیده می‌شود متذکر شد: همچنین همسر ایشان به خوبی جرقه‌هایی از شخصیت بزرگوار شهید را در خود دارد.

شجونی با اشاره به فقر اکثر علمایی که در انقلاب نقش‌های بزرگ ایفا می‌کردند تصریح کرد: شهید نواب صفوی نیز جز همین عده بود که در فقر کامل زندگی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند به طور دقیق مقام شهید نواب صفوی را توضیح دهد یادآور شد: این مرد دردمند با وجود فقر و گرسنگی مردانه مبارزه می‌کرد و با دیدگاه دلسوزانه به افراد جامعه نگاه می‌کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جبهه ملی و نهضت آزادی خاطرنشان کرد: این جنبش‌ها روسیاهان تاریخ انقلاب هستند که تا زمانی که به نواب صفوی نیاز داشتند با وی خوب رفتار کرده و زمانی که بی‌نیاز شدند او را به ورطه تیر باران کشاندند.

انتهای پیام/70010/ج40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول