اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب مشهد:

اجرای قاطع احکام در کاهش جرایم موثر است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: اجرای قاطع احکام صادره از جمله عوامل مهمی در پیشگیری از وقوع بزه و کاهش برخی از جرایم خشن در سطح استان است.

اجرای قاطع احکام در کاهش جرایم موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی صادقی عصر امروز  در جمع معاونان دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: ملاک عمل در مجموعه قضایی در مواجهه با تخلفات، قانون و شرع است و در همین راستا بر اجرای سیاست‌های ابلاغی از ناحیه ستاد و شخص رییس قوه قضاییه تأکید داریم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: مهم‌ترین هدف و جهت‌گیری اقدامات ما و همکاران‌ در کنار تلاش مجددانه عوامل امنیتی و انتظامی، ارتقاء نظم عمومی و تأمین امنیت پایدار و دفاع از حقوق عامه است که با اجرای سیاست‌های پیشگیرانه از بروز جرایم در حوزه‌های مختلف جلوگیری شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مشهد براساس تکلیف قانونی خود هیچ‌گونه مماشاتی با اشرار و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی و اجتماعی ندارد و با تلاش مسئولان دستگاه قضایی، قضات و کارکنان، احکام مؤثر و قاطعی در این زمینه به ویژه در مواجهه با جرایم خشن و متجاوزان به عنف صادر شده است.

وی یادآور شد: اجرای قاطع احکام صادره از جمله عوامل مهمی در پیشگیری از وقوع بزه و کاهش برخی از جرایم خشن در سطح استان است و بر همین اساس پس از طی مراحل قانونی به زودی شاهد اجرای حکم اعدام یکی از متجاوزان به عنف هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: سیستم قضایی ایران یکی از مطمئن‌ترین سیستم‌های قضایی است و قوانین وضع شده برگرفته از احکام الهی و اصول فقهی و شرعی است اما در عین حال و با توجه به استقلال قاضی در صدور رأی، اختلاف نظر در مراحل مختلف رسیدگی امری کاملاً طبیعی بوده و مراحل متعدد رسیدگی از دادسرا تا دیوان عالی کشور موجب اتقان آراء می‌شود.

صادقی با اشاره به پرونده مرد 60 ساله‌ای که متهم به آزار و اذیت دختران خردسال در مشهد شده بود، گفت: با توجه به اهمیت این پرونده نزد افکار عمومی نظارت ویژه‌ای بر آن وجود دارد و مراحل قانونی رسیدگی به این اتهامات ادامه دارد.

وی با انتقاد از نامگذاری‌ بر پرونده‌های قضایی گفت: رأی نهایی این پرونده هنوز صادر نشده و انتظار ما از رسانه‌ها و سایر مسئولان این است که همانند سایر موارد به عنوان بازوی توانمند مسئولان عمل کنند و از هرگونه نامگذاری با چنین اوصافی جداً خودداری کنند،چرا که این روند نه تنها کمکی به تحقیقات پلیسی و قضایی نمی‌کند بلکه آثار بسیار مخربی بر افکار عمومی داشته و علاوه بر ایجاد ناامنی روانی در جامعه سبب وارد شدن فشار مضاعف بر خدمتگزاران مردم در دستگاه قضایی می‌شود.

انتهای پیام/70022/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول