اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش چرام:

آموزش و پرورش در ترویج اقتصادی مقاومتی پیشگام باشد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان این‌که مدارس، دانشگاه‌ها و کتاب‌های آموزشی نقش مهمی در آشناسازی جوانان و نوجوانان با مسئله امنیت و مقاومت اقتصادی دارند، گفت: آموزش و پرورش در ترویج اقتصادی مقاومتی پیشگام باشد.

آموزش و پرورش در ترویج  اقتصادی مقاومتی پیشگام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام محمدقلی جمالی صبح امروز در حاشیه نشست بصیرتی اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارد آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان این‌که آموزش و پرورش فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج می‌دهد، ادامه داد: وقتی قرار است مسیری خوب اعتلا شود باید ابتدا فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به این‌که برای تحقق مدل اقتصاد مقاومتی در جامعه، نیازمند شناخت دقیق این نوع اقتصاد و بسترها و زمینه‌های آن هستیم، گفت: باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که الگوی اقتصاد مقاومتی راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی است.

این مسئول آموزش و تربیت افراد را یکی از مسائل مهمی که در تحقق اقتصاد مقاومتی، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است دانست و بیان کرد: در این راستا تناسب و هماهنگی نظام آموزشی با اقتصاد مقاومتی می‌تواند طبقات جوان و نوپای جامعه را با شرایط و نیازهای اقتصادی هماهنگ سازد.

جمالی گفت: نظام آموزش و پرورش، مدارس، دانشگاه‌ها و کتاب‌های آموزشی نقش مهمی در آشناسازی جوانان و نوجوانان با مسئله امنیت و مقاومت اقتصادی دارد.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت سعی می‌کند در اقتصاد مقاومتی نیز پیشگام باشد، گفت: همه می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و باید در این راستا تلاش کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان چرام کشورهای ژاپن و چین را نمونه‌ای بارز از اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و خواستار تلاش تمام مسئولان در جهت خودکفایی کشور شد.

جمالی گفت: آموزش و پرورش مسیر و جهت صحیحی را یافته و دنبال می‌کند که این ناشی از بزرگانی است که رهنمودهایشان راه توشه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/82002/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول