اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر سال آینده

دو مجتمع حیات طیبه در البرز به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از بهره‌برداری دو مجتمع حیات طیبه طی مهر ماه سال آینده در این استان خبر داد.

دو مجتمع حیات طیبه در البرز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ اکبر حلیمی عصر امروز در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: مجتمع‌های حیات طیبه به صورت مجتمع آموزشی بوده که دوره‌های پیش دبستانی تا دبیرستان در آنها ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت این گونه مجتمع‌های آموزشی می‌تواند در امر تربیتی دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس تمهیدات اندیشیده شده دو واحد از این مجتمع‌ها مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، تأکید کرد: در این مجتمع‌های آموزشی برای تمامی مقاطع امکانات مجزا تدارک دیده شده است و فقط فضاهای عمومی از جمله نمازخانه مشترک خواهد بود.

حلیمی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های شوراهای آموزش و پرورش این استان اشاره کرد و گفت: بهسازی فضاهای آموزشی، غنی‌سازی مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان، اجرای طرح هجرت و ساماندهی سرویس مدارس از مصوباتی بوده است که در شوراهای آموزش و پرورش این استان به تصویب رسانیده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای استانی آموزش و پرورش در سال گذشته 30 مصوبه کلان برای مناطق تابعه به جز مصوبات شوراهای مناطق داشته است.

*جلوگیری از چند شیفته شدن مدارس البرز

در ادامه این مراسم همچنین نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بر جلوگیری از چند شیفته شدن مدارس البرز طی سال آینده تأکید کرد و گفت: چند شیفته شدن مدارس البرز تهدیدی است که دانش‌آموزان ما را دنبال می‌کند.

عزیز اکبریان تأکید کرد: باید روند توسعه‌ای را در پیش گیریم نه اینکه با چند شیفته شدن مدارس ضربه‌ای به یادگیری دانش‌آموزان وارد کنیم.

وی عنوان کرد: اگر برای حل این مشکل در البرز چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده‌ای نه چندان دور با بحران مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دقیق فرزندان ما است لذا اگر بخواهیم با چند شیفته شدن مدارس سال تحصیلی را آغاز کنیم با افت تحصیلی شدید دانش‌آموزان و همچنین عدم ارائه آموزش‌های دقیق به آنان مواجه خواهیم شد.

اکبریان استفاده از ظرفیت‌های خیّران مدرسه‌ساز را برای برون‌رفت از این مشکل مهم ارزیابی کرد و افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند در مسیر توسعه  فضاهای آموزشی گام بردارد لذا خیّران مدرسه‌ساز باید در این امر خداپسندانه تلاش بیشتری کرده و با ارائه خدمات مادی در رشد فضاهای آموزشی البرز گام بردارند.

در این همایش از شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ به عنوان شورای نمونه و برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2302/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول