اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

سرانه فضای ورزشی در اردبیل 75 سانتیمتر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در استان اردبیل 75 سانتیمتر است که انتظار می‌رود با افتتاح‌های چند ماه آینده این سرانه به یک متر و 200 سانتیمتر برسد.

سرانه فضای ورزشی در اردبیل 75 سانتیمتر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در نشست با فرماندار شهرستان نیر و در بررسی مشکلات فضاهای ورزشی این شهرستان اظهار داشت: در بین شهرستان‌ها نیر، نمین و سرعین از سرانه دو متر مربع فضای ورزشی برخوردار هستند که این سرانه در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با یادآوری اینکه در توسعه فضاهای ورزشی بیشترین توجه و نگاه ما ساخت سالن‌های تخصصی است، تصریح کرد: ما دیگر در حوزه ساخت فضاهای ورزشی عمومی و همچنین سالنی به مرز مطلوبیت دست یافته‌ایم و در تلاش هستیم تا به صورت طبقاتی سالن‌های تخصصی را برای رشته‌های مختلف راه‌اندازی کنیم.

پازاج خاطر نشان کرد: در همین ارتباط خانه تخصصی برخی از رشته‌ها به ویژه رشته‌های رزمی راه‌اندازی شده و در تلاش هستیم برای رشته‌های پر اقبال دیگر نیز این زمینه و بستر را به وجود آوریم.

این مسئول با گرامیداشت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و تدارک برنامه‌های متنوع به همین مناسبت اضافه کرد: همزمان با دهه فجر بیش از 150 برنامه ورزشی در مناطق روستایی و شهری اجرا می‌شود که اغلب آنها مسابقات ورزشی، نشست‌های گفتمانی برای جوانان و حل مشکلات آنها است.

وی بیان کرد: در همین ایام دو سالن ورزشی نیز در شهرستان خلخال به بهره‌برداری می‌رسد که شامل سالن ورزشی روستاهای لرد و شال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هزینه صرف شده برای ساخت این سالن‌ها را بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ما درصدد توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی هستیم.

پازاج به موفقیت اخیر ورزش‌های همگانی استان اشاره کرد و یادآور شد: هیئت همگانی استان در بین استان‌های کشور توانست رتبه ممتاز و نخست را در اجرای برنامه‌های متنوع به دست آورد.

وی گفت: این اقدام نوید توسعه ورزش همگانی را می‌دهد که به عنوان پایه ورزش قهرمانی به شمار می‌رود.

پازاج قابلیت ورزشی شهرستان نیر و ضرورت راه‌اندازی یک مجموعه کامل ورزشی را در این شهرستان یادآور شد و افزود: شهرستان نیر از ظرفیت خوبی برای پذیرش تیم‌های لیگ برتری برای برپایی اردوهای باشگاهی دارد که باید زمین چمن استاندارد ورزشگاه تختی نیر بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال آینده مجموعه کاملی را در کنار این ورزشگاه دایر می‌کنیم تا محل استراحت تیم‌های مختلف ورزشی باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر هم در این جلسه از کلنگ‌زنی احداث پیست اسب‌سواری در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این پیست در 40 هکتار زمین احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

میر فخرالدین زاهد همچنین توجه به توسعه ورزش روستایی را ضروری خواند و از احداث پنج زمین فوتسال در روستاهای این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/62003/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول