اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن یزد:

بخشنامه بانک مرکزی نرسیده / سیستم بانکی ساز خود را می‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن یزد گفت: اخیرا بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده که برخی شعب در استان یزد مدعی هستند بخشنامه‌ای برای آنها ارسال نشده است.

بخشنامه بانک مرکزی نرسیده / سیستم بانکی ساز خود را می‌زند

محمدحسین فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با انتقاد از سیستم بانکی حاکم بر کشور اظهار داشت: در سالی که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری مزین شده است، نقش صنایع در توسعه استان انکارناپذیر است این در حالی است که بانک‌ها هنوز هم به صنایع اهمیت نمی‌دهند و ساز خود را می‌زنند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم بانک‌ها نسبت به بخشنامه‌ها و قوانینی که به تصویب رسیده منطقی برخورد کنند، یادآور شد: متاسفانه برخی بانک‌ها مدعی شدند که بخشنامه‌ای ابلاغ نشده و برخی نیز دلایل دیگری از جمله نبود اعتبارات را بهانه می‌کنند.

این فعال اقتصادی با انتقاد از رفتار یک‌طرفه بانک‌ها با صاحبان صنایع افزود: بانک‌ها رفتاری نامتعارف با صاحبان صنایع دارند و اگر مدیران صنعتی نسبت به تعهدات خود در قبال بانک کوتاهی کنند، بخشنامه‌ها زود می‌رسد و در کمترین زمان نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه معلوم نیست از عدم همکاری سیستم بانکی به چه کسی یا کجا باید شکایت کنیم، عنوان کرد: اگر بانک‌ها بخشنامه‌های ابلاغی که لازم الاجرا است را اجرا نکنند، از قانون سرپیچی کرده‌اند و کار غیر قانونی انجام داده‌اند اما کسی برخوردی با آنها نمی‌کند.

وی اضافه کرد: همانگونه که بانک‌ها انتظار دارند مشتریان قانونمند باشند و به دستورالعمل‌ها جامه عمل بپوشانند ما نیز انتظار داریم برخورد قانونی با صنایع داشته باشند و قانون را به درستی اجرا کنند.

فنایی تصریح کرد: تمام تلاش مدیران و بانک‌ها باید رفع مشکلات و تنگناهایی باشد که گریبانگیر صنعتگران شده است.

محمدحسین فنایی همچنین در ادامه با اشاره به محتویات بخشنامه اخیر بانک مرکزی گفت: این بخشنامه مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی به همراه دارد.

وی ادامه داد: بر مبنای این بخشنامه افرادی که گشایش اعتبار با ارز مرجع دارند و کالای آنها تا شهریور وارد کشور نشده است، باید تسویه حساب خود را با ارز مبادلاتی انجام دهند.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد بیان داشت: همچنین آن دسته از کسانی که با تسهیلات ارزی و با ارز مرجع گشایش اعتبار کرده‌اند، می‌توانند تسویه حساب را با ارز مرجع داشته باشند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرده بانک‌ها باید وام ارزی پرداختی به متقاضیان را از منابع داخلی بانک و نه از منابع بانک مرکزی پرداخت کنند، در حالی که هم اکنون بانک مدعی‌اند منابعی ندارند و این از مشکلات بزرگ صنایع شده است.

فنایی همچنین در بخشی از سخنان خود با اعلام اینکه فقط بانک‌ها مشکل صنایع نیستند، گفت: متأسفانه صاحبان صنایع در استان با امور مالیاتی و دارایی نیز مشکلاتی دارند که امیدواریم این موضوع نیز حل و فصل شود.

انتهای پیام/90004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول