اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تنکابن خبر داد

برگزاری 5 نمایشگاه کتاب در تنکابن و عباس‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن و عباس‌آباد گفت: در ایام محرم و صفر پنج نمایشگاه کتاب در این دو شهرستان برگزار شد.

برگزاری 5 نمایشگاه کتاب در تنکابن و عباس‌آباد

محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: در ایام محرم و صفر پنج نمایشگاه کتاب در این دو شهرستان برگزار شد که در آن 200 جلد کتاب با موضوعات دینی و مذهبی به مسئولان ادارات و 400 بنر نیز به ادارات در رابطه با این ایام اهدا شد.

وی افزود: فراخوان مسابقه عکس با موضوع محرم دیگر برنامه ما بود که با همکاری ناحیه مقاومت تنکابن برگزار شد و طی آن 300 عکس راه یافته از مجموعه آثار ارسالی متعلق به 26 شرکت‌کننده بود که به برترین‌ها جوایزی اهدا شده و عکس‌ها در مصلی شهید بهشتی تنکابن به نمایش عموم درآمدند.

رضایی از برگزاری نشست بررسی فرق، مذاهب نوظهور با حضور استاد رافعی‌پور از کارشناسان برجسته کشوری با همکاری ناحیه مقاومت بسیج تنکابن خبر داد و افزود: در ایام محرم و صفر برگزاری مسابقات نقاشی کودک و نوجوان با موضوع عاشورایی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تنکابن، همکاری در برگزاری همایش بزرگ بسیجیان و برپایی نمایشگاه عکس بسیج و عصری با شعر به مناسبت هفته کتاب، همکاری با آموزش و پرورش در برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، اجرای دو تعزیه با همکاری شهرداری تنکابن و ناحیه مقاومت بسیج، اهداء 2 هزار جلد کتاب به مساجد، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس دو شهرستان با موضوعات دینی و مذهبی، همکاری در برگزاری جشنواره تئاتر بصیرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، همکاری با ناحیه مقاومت در برگزاری جشنواره سراسری فیلم عمار و پخش فیلم‌ در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد را داشتیم.

وی با اعلام در پیش بودن دهه گرامیداشت فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز با تشکیل کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر تنکابن در محل اداره ارشاد اسلامی شهرستان مقرر شد برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این ایام برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه‌ای با همکاری نهادهای ذیربط تدوین و برگزار شوند.

وی شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری دهه فجر امسال را برگزاری نمایشگاه کتاب، عکس، نقاشی، برگزاری کارگاه نقاشی کودک با مسابقه نقاشی در روز 22 بهمن در مرکز شهر، اجرای سرود ملی توسط جمع کثیری از دانش‌آموزان در روز همایش خیابانی 22 بهمن و روز پیروزی انقلاب در میدان مرکزی شهر، اجرای تبلیغات محیطی ویژه و برگزاری جلسه قرآنی مجمع قرآنی بشری ویژه بانوان در تنکابن پیرو برگزاری مسابقات کشوری قرآن از هشتم تا 14 بهمن در مرکز استان که برگزاری یکی از مسابقات مهم و جنبی آن با تنکابن است و با حضور قاریان مطرح کشور و خارجی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تنکابن تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی شهرستان که در راستای پاسداشت فرهنگ حجاب و عفاف بوده تقدیر از بانوان محجبه ادارات و اهداء هدایا با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری تنکابن است که به اجرا در می‌آید.

رضایی اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر جشن پیروزی انقلاب ما تلاش کردیم برنامه‌های فرهنگی هنری را از اولین روز دهه فجر تا روزهای پایانی به صورت روزانه تقسیم کنیم به نحوی که در همه این ایام برنامه‌های متنوعی برای مردم به اجرا درآید.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جنگ به مدت 10 شب در پارک مادر، نصب بنرهای روز شمار با نقالی برای انتقال مفاهیم عمیق انقلاب شکوهمند اسلامی به نسل آینده  در پارک مادر که روزشمار پیروزی انقلاب را با تصاویر روایت می‌کند، برگزاری نمایشگاه سفال، صنایع‌دستی، پوشاک و غذای محلی برای ترویج فرهنگ و سنت بومی در راستای حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی از آن جمله‌اند و در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری دهه فجر از همکاری همه نهادها و ادارات ذیربط تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/86020/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول