اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه فرانسه:

الجزایر اجازه عبور جنگنده‌های فرانسوی برای رسیدن به مالی را داده است

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که الجزایر اجازه عبور جنگنده های فرانسوی از آسمان این کشور برای رسیدن به مالی را داده است.

الجزایر اجازه عبور جنگنده‌های فرانسوی برای رسیدن به مالی را داده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ال سی ای»، اعلام کرد که الجزایر به هواپیماهای فرانسوی برای عبور از آسمان این کشور به منظور بمباران اهداف گروه های تندرو در مالی اجازه داده است.

جنگنده های رافائل امروز یکشنبه با برخاستن از پایگاه های خود در فرانسه مواضع شورشیان در اطراف شهر راهبردی گائو  در شمال مالی که تحت تصرف شورشیان است بمباران کردند.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که الجزایر برای عبور جنگنده های فرانسوی از آسمان این کشور هیچ شرطی نگذاشته است.

الجزایر همواره خواستار حل سیاسی مناقشه مالی از طریق گفت وگوی دولت با گروه های تندرو بود و طی چند ماه گذشته بارها نمایندگانی از برخی گروه های تندرو همچون انصار الدین و طوارق مالی را به الجزیره فراخوانده و با آنها وارد مذاکره شده بود.

کشور الجزایر مرز مشترک طولانی با مالی از شمال این کشور دارد و همواره نگران این موضوع بود که هر گونه مداخله خارجی در شمال مالی منجر به فرار هزاران تن از افراد قوم الطوارق از این منطقه به داخل خاک الجزایر و بحرانی شدن اوضاع شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول