اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام حمایت الجزایر از مداخله نظامی خارجی در مالی

خبرگزاری فارس: دولت الجزایر با وجود مخالفت‌های سابق خود با مداخله خارجی در مالی، اعلام کرد به درخواست دولت مالی برای مداخله نظامی خارجی در این کشور احترام می‌گذارد و گروه‌های غیرتروریست، راه خود را از دیگر شورشیان جدا کنند.

اعلام حمایت الجزایر از مداخله نظامی خارجی در مالی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت الجزایر امروز شنبه حمایت آشکار خود از مقامات انتقالی در مالی در مقابله با گروه‌های تندرو مسلح این کشور اعلام کرد.

عمار بلانی، سخنگوی وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای گفت: الجزایر حملات گروه‌های تروریستی در استان موبتی مالی را که تجاوز جدیدی علیه تمامیت ارضی مالی محسوب می‌شود به شدت محکوم می‌کند.

این در حالی است که دیانگو سیسوکو، نخست وزیر مالی فردا یکشنبه به الجزایر می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه الجزایر درباره مداخله نظامی غرب در مالی گفت: شایسته است که این موضوع را لحاظ کنیم که مالی در چارچوب تمامیت ارضی خود خواستار کمک نیروهای دوست برای تقویت توانمندی ملی خود در مبارزه با تروریسم شده است.

وی افزود: در برابر این تحولات جدید، الجزایر حمایت آشکار خود را از مقامات انتقالی مالی که روابط و همکاری همه جانبه با دولت الجزایر از جمله در زمینه نظامی دارند اعلام می‌کند.

بلانی گفت: الجزایر از گروه‌های مختلف شورشی در مالی که به تمامیت ارضی مالی احترام می‌گذارند و ارتباطی با تروریسم ندارند خواست که به دنبال راه حلی سیاسی باشند.

این مقام الجزایری گفت: الجزایر به اجرای قطعنامه 2085 شورای امنیت درباره استقرار نیروی بین‌المللی در مالی احترام می‌گذارد.

الجزایر که مرزهای مشترک طولانی با مالی دارد طی چند ماه گذشته از بحران کشور مالی همواره خواستار حل سیاسی بحران این کشور شده و با مداخله نظامی خارجی در مالی مخالف بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول