اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بوتفلیقه جنگ طراحی شده الجزایر در شمال مالی را لغو کرد

خبرگزاری فارس: روزنامه الخبر الجزایر نوشت رئیس‌جمهور الجزایر 6 ماه پیش به دنبال ربوده شدن دیپلمات‌های کشورش در شمال مالی طرح عملیات نظامی گسترده در مالی را برنامه ریزی کرده بود اما در دقایق آخر از آن صرف نظر کرد.

بوتفلیقه جنگ طراحی شده الجزایر در شمال مالی را لغو کرد

به گزارش فارس، روزنامه الخبر الجزایر امروز یکشنبه نوشت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر عملیات نظامی بزرگ علیه گروه توحید و جهاد در شمال مالی را لغو کرد.

این عملیات نظامی قرار بود به دنبال ربوده شدن یک هیئت دیپلماتیک الجزایری از مقر کنسولگری الجزایر در شهر گائو در استان ازواد مالی صورت گیرد.

روزنامه الخبر به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشده آورده است: بوتفلیقه در آوریل گذشته در لحظات آخر عملیاتی نظامی را که قرار بود با مشارکت سه هزار نیروی ویژه با پشتیبانی جنگنده ها و بالگردهای جنگی جدید صورت گیرد لغو کرد.

این منبع تصریح کرد: هدف این عملیات که فرماندهی ارتش الجزایر به شورای عالی امنیتی این کشور پیشنهاد کرده بود آزادی گروگان های الجزایری و وارد کردن ضربه محکمی به گروه های تروریستی شمال مالی بود؛ شورای عالی امنیتی الجزایر مرکب از فرماندهان ارتش، دستگاه های امنیتی این کشور است که رئیس جمهور ریاست آن را برعهده دارد.

اما تصمیم به لغو عملیات نظامی پس از آن صورت گرفت که گزارش های امنیتی دستگاه های امنیتی الجزایر درباره مکان اختفای دیپلمات های ربوده شده قطعی نبود و این احتمال وجود دارد که با پایان عملیات نظامی الجزایر در مالی دیپلمات های الجزایری آزاد نشوند و این امر به معنای شکست الجزایر و یا وارد شدن در جنگی گسترده تر بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول