اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کارشناس الجزایری:

فرانسه درصدد ملتهب ساختن مرزهای الجزایر با لیبی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس الجزایری تاکید کرد فرانسه به منظور حتمی کردن مداخله نظامی بین‌المللی در مالی درصدد ایجاد مشکلات مرزی بین الجزایر و لیبی است.

فرانسه درصدد ملتهب ساختن مرزهای الجزایر با لیبی است

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، «محمد سعود»، کارشناس روابط بین الملل الجزایر تاکید کرد: دستگاه اطلاعات فرانسه برای ایجاد مشکلات مرزی بین الجزایر و لیبی به طور جدی کار می کند.

وی افزود: پاریس خطر درجه اول برای مرزهای الجزایر است و تلاش هایی که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در سفر اخیر خود به الجزایر برای نزدیکی در روابط بین دو کشور انجام داد، صوری است و فرانسه در پس آن به دنبال کسب منافع برای خود در الجزایر است کشوری که برای فرانسه پس از کاهش نفوذش در تونس و مغرب دروازه آفریقا محسوب می شود.

این کارشناس الجزایری تاکید کرد: فرانسه که در تهدید الجزایر از طریق دریا شکست خورده است امروز تلاش می کند از طریق دروازه ساحل آفریقا تهدید ایجاد کند.

وی تاکید کرد: فرانسه مسئول بحران در کشور مالی است زیرا فرانسه به دنبال مداخله نظامی خارجی در مالی است که تنها به بحرانی تر شدن اوضاع در این کشور منجر می شود به گونه ای که حضور نظامیان چند ملیتی در مالی به فرماندهی فرانسه استعماری چند ملیتی در این کشور ایجاد خواهد کرد.

محمد سعود گفت:دستگاه اطلاعات فرانسه در همین راستا به زودی مشکلات مرزی بین الجزایر و مقامات لیبی ایجاد خواهد کرد.

الجزایر که در همسایگی شمال مالی واقع است با هر گونه مداخله نظامی خارجی در مالی که فرانسه از آن حمایت می کند مخالف است و جنگ را موجب به بار آمدن ناآرامی گسترده و فراگیر در منطقه ساحل قلمداد می کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول