اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مدلسی: الجزایر هرگز با جنگ در شمال مالی موافق نخواهد بود

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه الجزایر تأکید کرد که تلاش برخی کشورها برای مداخله خارجی در مالی به جنگی فراگیر در منطقه ساحل آفریقا منجر می شود.

مدلسی: الجزایر هرگز با جنگ در شمال مالی موافق نخواهد بود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، مراد مدلسی، وزیر خارجه الجزایر کشورهایی را به تلاش برای وارد کردن الجزایر در جنگی در منطقه ساحل آفریقا متهم کرد و هشدار داد جنگ در صورت وقوع در مالی به کشورهای همسایه نیز سرایت خواهد کرد.

مدلسی دیروز چهارشنبه در برابر اعضای کمیته امور خارجه مجلس ملی الجزایر گفت: هر گونه جنگ با گروه‌های مخالف مالی از جمله دو جنبش غیرتروریستی آزادی بخش ازواد و انصار الدین از مالی به نیجر کشیده خواهد شد زیرا قبایل طوارق در مالی با طوارق نیجر و الجزایر در ارتباط هستند و این گونه جنگی فراگیر در منطقه به وقوع خواهد پیوست.

وی تصریح کرد: کشورهای بیگانه تلاش می‌کنند از کشور الجزایر به عنوان بازوی خود برای ضربه زدن به جنبش انصار الدین و ازواد استفاده کنند به این بهانه که این گروه‌ها تند رو هستند در حالی که این گروه‌ها هیچ ارتباطی با تروریسم ندارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول