اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال

آلودگی هوای تبریز به زیر 10 روز کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در طی سال جاری کمتر از 10 روز به سبب پارامترهای مونو اکسیدکربن هوا در وضعیت آلوده بوده است در حالی که این موضوع در خصوص سال گذشته 25 روز گزارش شده است.

آلودگی هوای تبریز به زیر 10 روز کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در همایش هفته هوای پاک اظهار کرد: میزان فضای سبز استان در سال‌های 90 و 91 به ترتیب 15.12 و 16 متر مربع است که امید می‌رود تا سال 94 این فضا را به 20 متر مربع ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به کاهش آلودگی هوا با پارامتر منواکسید کربن در طول سال‌جاری افزود: در طی امسال کمتر از 10 روز به سبب پارامترهای منو اکسیدکربن هوا در وضعیت آلوده بوده است در حالی که این موضوع در خصوص سال گذشته 25 روز گزارش شده است.

رئیسی افزود: در سال‌جاری کمتر از یک ماه آلودگی با منشا فرا منطقه‌ای گزارش شده است.

وی گفت: امسال سه روز به علت آلودگی تعطیل اعلام شده است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی داشته است.

8987 خودرو فرسوده حمل و نقل عمومی از رده خارج شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به نقش خودروها در افزایش آلودگی هوای کلانشهر تبریز گفت: خودرو ها 66 درصد از آلودگی را به خود اختصاص داده‌اند و در سال‌جاری به جد پیگیر خروج خودروهای از رده خارج شده از بدنه حمل و نقل شهری بوده‌ایم و تعداد هشت هزار و 987 خودرو  از بدنه حمل و نقل شهری خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: با خودروهایی نیز که ایجاد آلودگی بیش از حد داشته‌اند برخورد کرده و هشت هزار و 447 خودرو مورد اقدامات ضروری قرار گرفته‌اند.

رئیسی نصب دوربین‌های مداربسته در ورودی‌های پرترافیک را یکی از راهکارهای کاهش ترافیک شهری عنوان کرد و گفت: تبدیل جایگاه‌های تک منطوره به دو منظوره نیز در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری تعداد جایگاههای CNG نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اتنهای پیام/60002/ق/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول