اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

نیروگاه حرارتی تبریز تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از سوخت مازوت و آلودگی آن گفت: در صورتی که با تعطیلی این نیروگاه مشکلات دیگری حادث نشود رای به تعطیلی آن خواهیم داد.

نیروگاه حرارتی تبریز تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سوخت نخست نیروگاه حرارتی تبریز گاز طبیعی است ولی به دلیل محدودیت و حجم بالای استفاده از گاز در کلانشهر تبریز به خصوص در فصول سرد سال، تنها در ماه‌های معدودی از آن در نیروگاه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه حرارتی تبریز 720 مگاوات برق تولید می‌‌کند، افزود: چنانچه با تعطیلی این نیروگاه مشکلات دیگری حادث نشود رای به تعطیلی آن خواهیم داد.

رئیسی با بیان اینکه مصرف گاز نیروگاه تبریز برابر مصرف گاز شهر تبریز است، ادامه داد: سوخت مازوت نه تنها در نیروگاه‌های حرارتی تبریز و بناب مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه در سایر نیروگاه‌های حرارتی کشور به جز استان‌های گرمسیر استفاده می‌شود و در پی آن آثار زیانباری را از خود به جای می‌گذارد.

وی با اشاره به محدود بودن استفاده از گاز در این نیروگاه‌ها اظهار کرد: به دلیل اینکه نمی‌توان گاز شهرها را قطع کرد و از آن سو نمی‌توان از داشتن برق نیز چشم بست بنابراین نمی‌توان این نیروگاه‌ها را تعطیل کرد لذا باید به ناچار از سوخت مازوت استفاده کرد.

نیروگاه گازی و حرارتی تبریز که در قسمت جنوب غربی این شهر و در فاصله 16 کیلومتری جاده تبریز – آذرشهر واقع شده است علاوه بر استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مصرفی از مازوت که توسط خط لوله‌ای از پالایشگاه تبریز تأمین می‌شود، استفاده می‌کند.

*تفکیک 50 درصد زباله‌های شهر تبریز

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تفکیک و تبدیل 50 درصد زباله‌های شهر تبریز خبر داد و گفت: روزانه 2 هزار و 200 تن زباله در استان تولید می‌شود که از این میزان 50 درصد پسماندها به صورت اصولی حمل و نقل بهداشتی شده و 65 درصد پسماندهای شهری جمع‌آوری بهداشتی و اصولی می‌شود.

وی افزود: تفکیک از مبدأ و بازیافت پسماندهای شهری استان 25 درصد و دفن بهداشتی و اصولی پسماند‌های شهری استان نیز 60 درصد است.

*تولید 1200 تن زباله در تبریز

وی با اشاره به میزان تولید زباله در کلانشهر تبریز گفت: روزانه یک‌هزار و 200 تن زباله در شهر تبریز تولید می‌شود که از این میزان 40 درصد تفکیک از مبدأ شده و بازیافت می‌شود.

رئیسی با اشاره به تولید روزانه 9 هزار و 215 کیلوگرم (نزدیک به 10 تن در روز) زباله عفونی افزود: با تعامل مناسب با دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم برای مدیریت پسماند درمانگاه‌های خصوصی و مطب‌ها نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/60002/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول