اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

المان‌های ورودی شیراز در شأن این شهر نیست

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه المان‌های ورودی شهر باید در شان عنوان شیراز باشد، گفت: المان‌های ورودی شهر باید با سومین حرم اهل بیت (ع) مطابقت داشته باشد.

المان‌های ورودی شیراز در شأن این شهر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زین‌العابدین عرب ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: شهرداری منطقه چهار شیراز باید المان ورودی شیراز از سمت جاده بوشهر را به تائید شورای شهر برساند، چراکه پیش از این المانی را مبنی بر شیراز به عنوان شهر سبز ارائه کردند که تائید نشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: چه کسی شیراز را بستر فضای سبز و شهر سبز معرفی کرده و به نظر می‌رسد در ساخت المان‌های ورودی شهر باید به عنوان شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) توجه شود.

این مسئول گفت: شنیده‌ام روز گذشته طرح المان وردی شهر شیراز از سمت جاده بوشهر بدون اینکه به کمیسیون فرهنگی یا شورای اسلامی شهر ارائه شود تصویب شده است.

عرب با اشاره به اینکه طراحی و ایجاد نمادهای شهری باید به تصویب شورا برسد، اضافه کرد: طرح آقای ایکس که شهر را در ساخت المان‌ها و... در انحصار دارد روز گذشته در کمیسیون طرح‌ها به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیران فرهنگ‌ساز و شهرساز در شهرداری شیراز گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر شیراز در مجمع خیران فرهنگ‌ساز و شهرساز کجاست و من به عنوان عضو شورای اسلامی شهر راه‌اندازی این مجمع را در رسانه‌ها خواندم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار خواست موضوع مجمع خیران فرهنگ‌ساز و شهرساز را برای شورای شهر تبیین کند.

این مسئول گفت: برابر روال باید قبل از تشکیل چنین انجمن‌هایی حداقل در حد اطلاع، شورا و به ویژه کمیسیون فرهنگی مطلع می‌شد.

علی زحمتکش رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مورد ادامه داد: شهردار شیراز به عنوان یک شخصیت حقیقی در مجمع خیران فرهنگ‌ساز و شهرساز فعالیت دارد و به عنوان شهردار در این مجمع نقشی ندارد، بنابراین حضور آقای پاک‌فطرت در مجمع خیران فرهنگ‌ساز و شهرساز نیاز به مجوز شورای شهر ندارد.

احمدرضا نقیب‌زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا عنوان کرد: شهردار شیراز با عنوان شهردار و در جایگاه حقوقی به عنوان رئیس مجمع خیران فرهنگ‌ساز و شهرساز معرفی شده است.

عرب با اشاره به پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر شیراز ابراز داشت: تکمیل این پروژه‌های بزرگ از جمله تقاطع‌های در دست احداث و اقداماتی که توسط دولت در حال اجراست باعث می‌شود شیراز از عقب‌افتادگی‌های چندساله اخیر خارج شود.

وی با بیان اینکه شهر به کارگاه فنی تبدیل شده است و مردم از این امر ابراز رضایت می‌کنند، متذکر شد: در مسیر و روند رو به رشد شیراز نباید شهرداری را تنها گذاشت تا بتوانیم شاهد تحول چشمگیر در سطح شهر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه 17 دی ماه این شورا مبنی بر اختصاص چهار درصد از بودجه تخصیص بافته به مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: چهار درصد بودجه سال جاری باید تامین و به شورای شهر توضیح داده شود که این بودجه در کجا صرف شده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امسال هیچ فرهنگ‌سرایی احداث یا تجهیز نشد و تنها وعده تحقق آن را بیان کردند بنابراین مسائل برای شورای شهر باید روشن شود.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول