اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی:

مراقب صفحات جعلی در فضای سایبر باشید

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی گفت: شهروندان مراقب صفحات جعلی در تجارت الکترونیک و خریدهای آنلاین باشند.

مراقب صفحات جعلی در فضای سایبر باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عده‌ای از کلاهبرداران به داخل کشور محدود نیستند و به صورت فراملی، با ایجاد صفحات جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و تعداد آن‌ها نیز رو به افزایش است و طعمه‌های خود را از میان افراد ناآگاه یا کم‌آگاه انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه علم و تجارت الکترونیکی شهروندان در خریدهای آنلاین بخصوص تجار در راستای خرید از خارج از کشور بصورت واریز پول به حساب فروشنده، از طریق اینترنت نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند.

عرفانی افزود: کلاهبرداران در فضاهای سایبری با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب افراد می‌کنند و از حساب کاربران پول برداشت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی هشدار داد: به شهروندان توصیه می‌شود قبل از به خطر افتادن سرمایه و در راستای جلوگیری از خطرات احتمالی صفحات جعلی، آگاهی خود را نسبت به درگاهی که می‌خواهند پول را واریز کنند افزایش دهند و با اطمینان کامل به این اقدام دست بزنند.

وی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با استعلام از مبدأ خرید و شناخت کامل از سفارش خود، درگاه مورد نظر را بررسی و چک کنند تا مورد نفوذ و سوءاستفاده واقع نشوند.

انتهای پیام/70018/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول