اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با حضور اصحاب رسانه مطرح شد

بررسی وضعیت نفوذ اینترنت در کشور و قم

خبرگزاری فارس: نشست بررسی وضعیت نفوذ اینترنت در قم برگزار شد و طی این نشست مسائل مختلفی از جمله وضعیت نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور، فعالیت وایمکس، ضعف زیرساخت‌های مخابراتی بحث و تبادل نظر شد.

بررسی وضعیت نفوذ اینترنت در کشور و قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست بررسی وضعیت اینترنت در قم عصر امروز با حضور مدیر گروه آریا رسانه تدبیر در خانه معلم قم برگزار شد و در این نشست پیرامون وضع نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور و استان قم بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

احمد نخجوانی با اشاره به اینکه 11 شرکت در کشور مجوز دارند که نسبت به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت اقدام کنند اظهار کرد: مخابرات هم در این عرصه وارد شده و نسبت به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به فعالیت می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های مختلف در عرصه اینترنت وایمکس تصریح کرد: در حال حاضر 600 تا 700 هزار اشتراک اینترنت وایمکس در کشور از سوی دو شرکت فعال در این عرصه ارائه شده است و البته این شرکت‌ها از فقدان حضور اینترنت پرسرعت و شرکت‌های فعال در این عرصه در برخی مناطق به دلیل کمبود زیرساخت‌ها نهایت بهره را برده‌اند.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت کاربران اینترنت پرسرعت و نحوه ارائه خدمات از سوی شرکت‌های فعال در این عرصه گفت: تعداد کاربرهای اینترنت پرسرعت 11 شرکت خصوصی در کشور یک میلیون و 400 هزار مشترک است و گروه آریا رسانه از این تعداد 400 هزار اشتراک را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همچنین در این زمینه شرکت مخابرات نیز نسبت به واگذاری یک میلیون و 400 هزار اشتراک اینترنت پرسرعت اقدام کرده است.

نخجوانی به ضعف در زیرساخت‌های مخابراتی اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که امکانات و زیرساخت‌های مخابراتی گسترش یابد ما می‌توانیم ظرفیت‌های خود را دو برابر کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص زمزمه‌های مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت اینترنت پرسرعت و دو برابر شدن این قیمت‌ها گفت: علت این افزایش قیمت بالا رفتن قیمت خرید پهنای باند و افزایش قیمت دلار مطرح شد ولی در حالی گران شدن قیمت اینترنت پرسرعت مطرح شد که قیمت پهنای باند فقط 25 درصد هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و این در حالی بود که افزایش 85 درصدی قیمت پیش بینی شده بود.

مدیر گروه آریا رسانه تدبیر گفت: در حال حاضر مسئولان امر در حال تجدید نظر هستند تا قیمت نهایی تعیین شود و هنوز اقدامی در این عرصه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/2258/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول