اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی اعلام کرد

فروش اینترنتی بلیت پایانه‌های مسافربری از فردا

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی گفت: از فردا فروش اینترنتی بلیت پایانه‌های مسافربری آغاز می‌شود.

فروش اینترنتی بلیت پایانه‌های مسافربری از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد،‌ حمیدرضا شهرکی ثانوی ظهر امروز در نشست خبری ویژه فعالیت‌های دهه آخر صفر سازمان پایانه‌های مسافربری در سالن کنفرانس پایانه امام رضا(ع) اظهار کرد: سازمان پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی در راستای جابه‌جایی زائرین در ایام پیک زائرین 3 وظیفه عمده و اساسی دارد، یک وظیفه ذاتی این سازمان است که حمل و نقل جاده‌ای و برنامه‌ریزی در راستای سهولت انجام این امر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حمل و نقل جاده‌ای تنها قسمتی از فعالیت‌های این سازمان است که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: وظیفه دیگر این سازمان فعالیت‌های دبیرخانه کمیته ایمنی و حمل و نقل و همچنین سوانح سازمان پایانه‌های مسافربری خراسان‌رضوی است که در این راستا باید تجهیزات لازم کاروان‌های پیاده و هیئت‌های مذهبی در طول مسیر فراهم شود.

شهرکی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اداره کل حمل‌ و نقل استان در ستاد تسهیلات دائمی زائران به عنوان معاونت این بخش فعالیت می‌کند، مسئولیت هماهنگی میان بخش‌ها و دستگاه‌های مجری در امر حمل و نقل را نیز به عهده دارد و باید بستر مناسب و تسهیلات لازم را برای جابه‌جایی زائران برنامه‌ریزی کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی بیان کرد: سال پیش بالغ بر 720 هزار نفر در یک هفته 28 صفر تا 3 ربیع‌الاول در خراسان‌رضوی از طریق‌ سرویس‌های دربستی، فوق‌العاده و یا عادی جابه‌جا شدند که این 3.5 برابر متوسط ایام عادی در طول سال است.

وی ادامه داد: در طول یک هفته 2 تا 3 روز اوج سفر زائران است و بیشترین حجم مسافر در این 3 روز پیش‌بینی می‌شود که فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را تحت تاثیر فراوان قرار می‌دهد و باید تمهیدات لازم در راستای اتفاقات پیش‌بینی نشده نیز برنامه‌ریزی شود.

شهرکی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری بازبینی دستورالعمل صدور فروش بلیت اینترنتی و ابلاغ آن به تمامی شرکت‌های حمل و نقل است که بسیاری از مشکلات خرید بلیت را برای زائران رفع کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی اظهار کرد: شیوه‌نامه تردد کاروان‌های پیاده و هیئت‌های مذهبی نیز به تمامی آنها ابلاغ شده و در سال جاری با دقت نظر بیشتری این کاروان‌ها کنترل می‌شوند و امیدواریم کاهش مشکلات را در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: در تمهیدات سال جاری تمامی دستگاه‌های دخیل در امر حمل‌ و نقل و امداد و نجات در حالت آماده‌باش هستند و زائران و مجاوران می‌توانند اطمینان کافی از سطح خدمات مطلوب را در این ایام داشته باشند.

شهرکی با تاکید بر اینکه سفرهای برنامه‌ریزی شده می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد، بیان کرد: فروش بلیت اینترنتی حدود 12 تا 15 درصد از فروش بلیت را شامل می‌شود و به همین منظور از فردا پیش فروش بلیت‌های اینترنتی آغاز می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی با تاکید بر افزایش 6 دستگاه فروش بلیت در پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) گفت: با توسعه باجه‌های فروش بلیت در سطح شهر 30 تا 40 درصد از فروش بلیت را در این باجه‌ها پیش‌بینی شده است که امیدواریم با توجه به هدف‌گذاری 80 درصد فروش در این باجه‌ها در سال جاری تا پایان سال به این درصد دست یابیم.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان تبلیغات و دیگر سازمان‌های مجری در این ایام امیدواریم بتوانیم نظام آماری مطلوبی را از عزیمت و اسکان زائرین در خراسان‌رضوی ارائه دهیم.

انتهای پیام/70018/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول