اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر

کتاب «داستانک فجر» در گیلان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری گیلان از رونمایی کتاب «داستانک فجر» در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در این کانون خبر داد.

کتاب «داستانک فجر» در گیلان رونمایی می‌شود

نقی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و اجرای ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در این ایام، اظهار کرد: امسال به منظور گسترش نوع ادبی داستانک (داستان‌های مینی مالیستی) و تأمل در موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی و رویدادهای آن، فراخوان مسابقه داستانک به علاقه‌مندان از طریق سایت کانون پرورش فکری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی شرکت کنندگان سال گذشته در این مسابقه منتشر شده است، از رونمایی کتاب داستانک فجر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و گفت: این کار با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان انجام می‌شود.

این مسئول به برگزاری مسابقه داستانک بشارت فجر در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: کوتاه بودن حجم داستانک در حد متعارف یعنی به اندازه یک پاراگراف، داشتن طرحی ساده و بدون پیچیدگی و بدیع از جمله ویژگی‌های کتاب داستانک است.

وی، دارا بودن اجزای پنج‌گانه داستان شامل توصیف، گفت‌وگو، روایت، تلخیص و لحظه‌پردازی را از دیگر ویژگی‌های داستانک فجر عنوان کرد و افزود: موضوع کلی داستانک فجر، انقلاب اسلامی است و علاقه‌مندان می‌توانند در موضوعات انقلاب اسلامی در گیلان، فتنه 88، بیداری اسلامی و امام خمینی(ره)، شهیدان و ... داستانک بنویسند و در مسابقه شرکت کنند.

علیزاده برخی از برنامه‌های دهه فجر را برشمرد و یادآور شد: عطر‌افشانی و گلباران از مزار شهدا، حضور در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری و مشارکت اعضای کمیته، برگزاری جشنواره قصه‌گویی کودک و نوجوان در سه حوزه، برگزاری کارگاه خوشنویسی مشق انقلاب با شرکت نوجوانان هنرمند عضو کانون از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی پرده‌خوانی حماسه پرشکوه انقلاب اسلامی ایران را از دیگر برنامه‌های دهه فجر ذکر کرد و یادآور شد: امسال در دهه فجر نشست حلقه‌های تربیتی به منظور آشنایی بیشتر نوجوانان با مفاهیم ایثار و شهادت نیز برگزار می‌شود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گیلان، تحقیق و پژوهش با محوریت معرفی امام خمینی (ره) و معرفی شهیدان انقلاب اسلامی، اجرای نمایش عروسکی برای دانش‌آموزان مدارس روستایی و اجرای سرودهای انقلابی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر معرفی کرد و متذکر شد: دو مسابقه ادبی با عناوین «برایم از انقلاب بگو» و «برادر شهیدم» نیز در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در 31 مرکز فرهنگی‌هنری گیلان خبر داد.

انتهای پیام/84002/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول