اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اصفهان:

توجه دولت فعلی به شورا‌ها در پایین‌ترین حد ممکن است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر چه محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور فعلی متولد ‌شده کار شورایی بوده اما میزان توجه دولت فعلی به شورا‌ها در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد.

توجه دولت فعلی به شورا‌ها در پایین‌ترین حد ممکن است

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان کشور نباید تنها در مقام گفت‌و‌گو و شعار به شورا‌ها توجه کنند، اظهار کرد: بلکه مسئولان باید در مقام اجرا نیز به فعالیت شورا‌ها توجه لازم را داشته باشند اما در حال حاضر توجه مسئولان بالا‌دستی کشور به مباحث شورا‌ها به مرور کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سئوال با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات شورا‌ها قرار داریم وظیفه رسانه‌ها چیست، ادامه داد: مردم نمی‌توانند به خوبی افراد کارآمد و دارای منشأ اثر را بشناسند و معرفی افراد اصلح و کارآمد وظیفه رسانه‌ها است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه رسانه‌ها در این زمینه باید برای معرفی نامزد‌های انتخاباتی اصلح و کار‌آمد به صورتی باشد که انتخاب مردم نزدیک به درست باشد، تصریح کرد: مردم باید بتوانند افراد اصلح و کارآمد را برای عضو شورا شدن انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نمی‌توانند تبلیغات انتخاباتی راه بیندازند، اضافه کرد: رویکرد اصلی رسانه‌ها در راستای انتخابات شورا‌ها باید این باشد که در زمینه مباحث مربوظ به مدیریت شهری چه نیاز‌هایی به صورت واقعی وجود دارد و این نیاز‌ها باید برای مردم مشخص شود.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموعه شورای شهر اصفهان عضوی از جامعه پزشکی وجود ندارد، تاکید کرد: نبود یک نماینده از جامعه پزشکی در مجموعه مدیریت شهری اصفهان سبب شده است که این مجموعه به میزان محدودی با مقوله سلامت درگیر باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه مباحث فرهنگی نیز باید افراد تأثیر‌گذار وارد شورای شهر شوند تا این افراد تئوری‌های درست فرهنگی را در مجموعه شورای شهر بیان کنند و این تئوری‌ها را در سطح شهر اجرایی کنند، افزود: پیش‌زمینه تحقق این موضوع نیز شناسایی نیاز‌های فرهنگی موجود در سطح شهر به صورت واقعی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه افراد متخصص باید در راستای نیاز‌های واقعی فرهنگی موجود در یک شهر وارد مدیریت شهری شوند، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر بتوانیم سبک زندگی خوبی برای مردم ایجاد کنیم، می‌توانیم تمدن‌ساز باشیم و تغییر سبک زندگی مردم به یک سبک زندگی درست به وجود افراد متخصص نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که مدیریت شهری در این زمینه مسائل فرهنگی فقیر باشد از وجود یک نگاه فرهنگی کامل نسبت به این مسائل برخوردار نیست، اظهار کرد: در حال حاضر توجه به محیط زیست از اولویت‌های برنامه‌ای کشور‌های توسعه‌یافته به شمار می‌رود.

قربانی با بیان اینکه شناخت تخصص‌های لازم در مدیریت شهری در ابعاد مختلف و معرفی این نیاز‌ها به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و رسانه‌ها باید در راستای معرفی نامزد‌های انتخاباتی به این موارد توجه کنند، ادامه داد: در حال حاضر تنوع تخصص‌ها در شورای شهر اصفهان بالا است اما کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد اعضای شورای شهر این تنوع نیز باید افزایش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر اعضای شورای شهر اصفهان در حوزه‌هایی از جمله عمران، ترافیک، شهرسازی، معماری، فناوری اطلاعات و مباحث مربوط به فضای سبز فعال هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه موفق بودن مدیریت شهری به شناسایی نیازمندی‌های مردم و داشتن تخصص در راستای صاحب نظر بودن در این موارد نیاز دارد، اضافه کرد: عملکرد شورا‌ها در این سه دوره باید بررسی شود و باید مشخص شود که این عملکرد روند مثبت، منفی و یا یک روند ثابت را داشته است.

وی با بیان اینکه تصورم این است که روند فعالیت شورا‌ها مثبت‌تر شده است، تاکید کرد: البته شورا‌ها هنوز با رسیدن به نقطه ایده‌آل و مطلوب فاصله بسیاری دارند و باید تلاش‌های بیشتری در راستای مثبت‌تر شدن فعالیت شورا‌ها در سطح شهر‌ها صورت بگیرد.

قربانی با تاکید بر اینکه همچنین تأثیر فعالیت شورا‌ها در مناطق باید بررسی شود و این موفقیت‌ها باید برای مردم بازگو شود، افزود: عملکرد شورا‌ها نیز باید ارزیابی شود و در حال حاضر مردم بر این موضوع متصور هستند که شورا‌ها می‌توانند نسبت به تمام مسائل موجود در یک منطقه تصمیم‌گیری کنند و وضع بهتری را برای آنها رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه اما در حال حاضر شورا‌ها این چنین نیستند و شورا‌ها شورای شهرداری هستند، گفت: براساس قانون شورا‌ها شورای شهر هستند و در قانون برای شورای شهر برنامه تنظیم شده است اما در مرحله اجرا شورا‌ها شورای شهرداری شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: افرادی نیز که از دل شورا‌ها بیرون آمدند و سپس قرار شد شورا‌ها را تقویت کنند پس از قرار گرفتن در رأس فعالیت نسبت به انجام آن چه مطرح شده بود عمل نکردند.

وی با بیان اینکه اجرای اصل شورا‌ها در زمان تصدی‌گری ریاست جمهوری سابق مطرح شد و سپس شورا‌ها با پا‌فشاری‌های صورت گرفته از سوی رئیس جمهور سابق در کشور اجرایی شد، ادامه داد: اما پس از مدتی میزان توجه دولت به شورا‌ها کاهش یافت.

قربانی با تاکید بر اینکه آقای احمدی‌نژاد متولد‌شده کار شورایی بوده است، تصریح کرد: اما در حال حاضر میزان توجه دولت احمدی‌نژاد به شورا‌ها در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شورا‌هایی وجود دارند که از عهده وظایف خود در سطح شهر‌ها بر نمی‌آیند که این موارد به اصل موضوع شورا‌ها لطمه وارد می‌کند، اضافه کرد: این موضوع یکی از دلایل کاهش توجه دولت به شورا‌ها به شمار می‌رود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورا‌های شهر باید نسبت به نیاز‌های واقعی مردم در سطح شهر‌ها واقف باشند، تاکید کرد: افرادی باید برای نشستن بر کرسی مدیریت شهری انتخاب شوند که نسبت به انجام اقدامات لازم برای پاسخگویی به نیاز‌های واقعی مردم در سطح شهر غافل نباشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شورای شهر اصفهان نسبت به سایر شورا‌ها دارای یک کمیسیون بیشتر است، افزود: شورای شهر اصفهان علاوه بر سایر کمیسیون‌ها دارای کمیسیون حمل و نقل عمومی، محیط زیست و فناوری اطلاعات است که از جذاب‌ترین کمیسیون‌های موجود در شورای شهر اصفهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول