اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردسکن:

دفاع از ولایت فقیه ریشه در عمق وجود ما دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردسکن گفت: دفاع از ارزش‌ها و ولایت فقیه ریشه در عمق وجود ما دارد و نباید یک لحظه از آن غفلت کنیم.

دفاع از ولایت فقیه ریشه در عمق وجود ما دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن،حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی امشب در اجتماع عظیم عزاداران امام رضا (ع) اظهار کرد: برگزاری مجالس ائمه سبب ارتقاء شعور و بصیرت در جامعه می‌شود و داشتن بصیرت و عمل به فرامین ائمه اطهار موجب شارژ روحی و معنوی می‌شود.

امینی ضمن تسلیت سالروز شهادت این امام همام به زندگانی این حضرت اشاره کرد و افزود: ابراز محبت و عمل هر دو باید با یکدیگر باشد و ابراز محبت به اهل بیت بدون عمل و یا عمل بدون ابراز محبت پذیرفته نیست.

وی  با بیان اینکه این شهرستان طی دوران دفاع مقدس بیش از 270 شهید سرافراز داشته است، اظهارداشت: شهدا علاوه بر ابراز محبت به اهل بیت  به انجام عمل نیز موفق شدند که به این درجه رسیدند.

وی با تجلیل از عزادارانی که به صورت پیاده به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند، گفت: عشق به امام سردی و گرمی نمی شناسد و این عزیزان با توجه به فاصله‌های مختلف توانستند با عشق به اهل بیت این مسیر را طی کنند و در سالروز شهادت در کنار حرم مطهر به عزاداری بپردازند.

وی به دوران 20 ساله امامت حضرت رضا (ع) که با 3 خلیفه سفاک عباسی مواجهه بودند،افزود: هارون، امین و مامون 3 خلیفه‌ای بودند که هر کدام به نوعی امام (ع) را در تنگناه قرار داده بودند.

وی مدت زمان حکومت 10 ساله مامون که در شیطنت سرآمد همگی خلفا بود سخت ترین دوران امام رضا (ع) ذکر کرد.

امینی با اشاره به اینکه تنها امامی که در کشور ایران وجود دارد، امام رضا (ع) است، گفت: حرم و بارگاه امام رضا همانند نگینی ایران اسلامی را نورا نی دارد.

امام جمعه بردسکن مسیر عبور امام رضا(ع) از مرو تا طوس رابر اساس نظرات مورخان از شهرستان بردسکن که مسیر جاده ولایت این منطقه نام گرفته است، دانست و افزود: ائمه اطهار شجره طیبه‌ای هستند که پیامبر اسلام (ص) ریشه این درخت تنومند هستند و  وجود مقدس امام  علی (ع) و فرزندان علی و فاطمه شاخه ها و میوه های این شجره طیبه هستند.

حجت الاسلام امینی با توجه به اینکه ایام محرم و صفر  پایان یافته است، گفت: باید از برگزاری مجالس مختلف این ایام درس‌های معنوی کسب کرده باشیم و در دفاع از ارزش‌ها تا زمانی که جان در بدن داریم باید ادامه دهیم  و از ناموس و مملکت خود حفاظت کنیم.

انتهای پیام/70008/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول