اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20 خبر داد

بهره‌برداری از نخستین بوستان تخصصی ورزشی در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 از بهره‌برداری نخستین بوستان تخصصی ورزشی در جنوب تهران در آینده نزدیک خبر داد.

بهره‌برداری از نخستین بوستان تخصصی ورزشی در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به‌زودی نخستین بوستان ورزشی در پهنه جنوب شهر تهران به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: بوستان 5 هکتاری مادر یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنوب تهران به‌شمار می‌رود که علاوه بر تجهیزات و المان‌های شهری دارای بوستان پیست‌های ورزشی دوچرخه‌سواری، کارتینگ، اسکیت و پیاده‌روی است که فرصت ورزش در فضایی امن و مطابق با استاندارهای ورزشی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

عظیم بابایی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر فراگیر بودن اقدامات شهرداری و برخورداری معلولان و سالمندان از سرانه‌های ورزشی، فرهنگی و خدماتی شهر گفت: تمام بخش‌های بوستان «مادر» مطابق با توانمندی افراد کم توان و معلول ساخته و تجهیز شده و وسایل بدنسازی اختصاصی سالمندان، معلولان و کودکان نیز در چندین نقطه از این بوستان پنج هکتاری پیش‌بینی شده و این گروه از شهروندان بدون کمک دیگران به‌راحتی می‌توانند از امکانات رفاهی و ورزشی بوستان بهره‌مند شوند.

ساخت و تجهیز بوستان مادر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 20 در ادامه از بهره‌برداری سه مجموعه ورزشی تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از مجموعه ورزشی استخر و سونای مدرس، سوله ورزشی الزهرا (س) ارکیده و زورخانه جوانمرد قصاب با مساحت 3 هزار و 390 متر مربع تا پایان سال جاری سرانه ورزشی منطقه به یک متر و 43 سانتی‌متر برای هر نفر می‌رسد که این رقم از سرانه استاندارد جهانی هم بیشتر است و منطقه 20 را رکورددار فضاهای ورزشی شهر تهران می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه اماکن ورزشی در بخش حریم و روستاهای منطقه بیان داشت: منطقه 20 با داشتن وسیع‌ترین حریم شهر تهران دارای 30 نقطه جمعیتی روستایی در حاشیه منطقه است که اهالی این مناطق از داشتن کمترین امکانات ورزشی محروم هستند به همین منظور برای تامین رفاه حال اهالی و ترویج مجموعه‌های ورزشی زمان‌آباد، قاسم‌آباد تهرانچی، عباس‌آباد علاقه‌مند، با مساحت 3 هزار و 20 متر مربع در شش ماهه نخست سال در محدوده حریم به بهره‌برداری رسید و در اختیار دهیاران روستاهای مذکور قرار گرفت.

همچنین با همکاری اداره تربیت‌بدنی شهرداری منطقه 20 تمام روستاهای منطقه دارای زمین چمن مصنوعی می‌شوند.

شهردار منطقه 20 در ادامه از بازدید مسئولان سازمان ورزش از خانه‌های ورزش محلات ری خبر داد و گفت: به‌منظور رسیدگی و بررسی وضعیت خانه‌های ورزش، مسئولان سازمان ورزش و تربیت‌بدنی منطقه 20 از خانه ورزش سرای محله جوانمرد قصاب بازدید کردند و اهمیت همکاری مدیران محلات و کار گروه‌های ورزش محله و نحوه برگزاری برنامه‌های ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش در میان شهروندان مورد تاکید کارشناسان سازمان ورزش قرار گرفت.

مسابقات فصلی آمادگی جسمانی

مسابقات فصلی آمادگی جسمانی در منطقه 20 برگزار شد. 

مدیر تربیت‌بدنی بانوان شهرداری منطقه 20 گفت: به‌منظور توسعه و ترغیب ورزش همگانی در میان شهروندان و ترغیب بانوان به مشارکت در فعالیت‌های گروهی، برگزاری مسابقات فصلی آمادگی جسمانی در فهرست برنامه‌های ورزشی بانوان قرار گرفت.

سمیه کریمی اذعان داشت: این مسابقات با حضور شهروندان شرکت کننده در ایستگاه‌های صبح‌گاهی منطقه و در چهار رده سنی زیر 35 سال، 35 تا 45 سال، 45 تا 55 سال و 55 سال به بالا برگزار شد و در پایان رقابت‌ها به نفرات اول تا سوم هر رده سنی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

اکنون 50 ایستگاه تندرستی با حضور مربیان ورزشی در بوستان‌های منطقه فعالیت دارند که پاتوق مناسبی برای ورزش و مشارکت اجتماعی بانوان منطقه به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/2462/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول