اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کمیسیون خدمات شهری مشهد مطرح شد

ضرورت ذخیره‌سازی آب کافی برای بوستان‌های سطح شهر مشهد

خبرگزاری فارس: یکصد و دوازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

ضرورت ذخیره‌سازی آب کافی برای بوستان‌های سطح شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یکصد و دوازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد ظهر امروز برگزار شد.

نخستین دستور کار کمیسیون به ارائه گزارشی از نتیجه کارگروه «بررسی تعرفه‌های برخی کاربری‌های مجتمع صنفی صنعتی قدس» اختصاص داشت که علی‌اصغر شمقدری، یکی از اعضای کمیسیون درباره آن گفت: در کارگروه مربوطه مقرر شد به منظور حمایت از استقرار تعمیرگاه‌های خودروهای سنگین در مجتمع، عوارض تمام تعمیرگاه‌های مذکور که در قطعه‌بندی‌های مصوب طرح تفضیلی مهرازان با کاربری کارگاهی و صنعتی ساماندهی شده‌اند، با رعایت ضوابط ساخت کاربری مربوطه به صورت صنعتی محاسبه شود، و در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد، نتیجه کارگروه به صورت طرح یا لایحه به شورا ارائه شود.

در ادامه دومین دستور کار کمیسیون به گزارش معاونت خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد از اقدامات به عمل آمده در راستای ایجاد مرکز مشترک مانیتورینگ آلودگی هوا پرداخت که  علی کاظمی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این باره گفت: هم‌اکنون بازدید از محل جانمایی مانیتورینگ‌ها صورت گرفته و شناسایی جانمایی ایستگاه‌ها انجام شده است.

در ادامه حسین قادری، مشاور کمیسیون نیز تصریح کرد: در حال حاضر ما 12 ایستگاه پایش هوا در سطح شهر داریم که از سه نوع شهری، ترافیکی و شاهد است که اطلاعات آنها از طریق یک خط تلفن به مرکز فرستاده شده است و گزارش‌دهی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اطلاعات ایستگاه‌ها اطلاعات هواشناسی نیز گرفته می‌شود، تصریح کرد: قرار است این فعالیت‌ها در یک مرکز مجزا صورت گیرد که این مرکز با همکاری شهرداری دایر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بحث تفاهم‌نامه و ایجاد این مرکز در حال پیگیری است و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

فاطمه غیور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا در این رابطه اظهار امیدواری کرد که در آغاز هفته هوای پاک شاهد اقدام مؤثری در راستای بهره‌برداری از مرکز کنترل آلودگی هوا سطح شهر مشهد باشیم.

بررسی اقدامات به عمل آمده در راستای اجرای طرح بوستان ملی چهل بازه و تامین آب بوستان دیگر موضوع مورد بحث این جلسه بود که غیور، رئیس کمیسیون در این خصوص توضیح داد: طی جلسات گذشته کمیسیون مقرر شد، با تشکیل کارگروهی در خصوص تامین آب بوستان تصمیم‌گیری شود چرا که در حال حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل طراحی بوستان چهل بازه نحوه تامین آب آن است.

محمود مسعودی، مدیر مرکز طراحی و مطالعات پروژه‌های شهری نیز در این باره گفت: برای تامین آب بوستان در حد فاصل 5/2 کیلومتری بوستان با ایجاد دریاچه‌ها و حوضچه‌هایی آب مورد نیاز را تامین     می‌کنیم و با توجه به اینکه برای تامین آب فضای سبز نیازمند به آب ذخیره هستیم مشاور اعلام کرده در حد فاصل بهمن ماه تا اردیبهشت ماه و آن هم توسط مخازنی در زیر دریاچه‌ها باید این ذخیره صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که هزینه این مخازن نزدیک به 40 میلیارد تومان است،‌ تصریح کرد: سازمان آب اعلام کرده که چاه در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم تامین آب ذخیره مورد نیاز را داشته باشید.

غیور در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد شهر کم آبی است باید در زمینه تامین آب و ذخیره آب مورد نیاز برای بوستان‌ها تمامی تلاش انجام شود تا در آینده مشکلی در این مورد وجود نداشته باشد.

در پایان این دستور کار مقرر شد، اعضای کمیسیون بازدیدی را از محل بوستان داشته و نظرات تکمیلی خود را در محل بیان نمایند.

پیش‌بینی تمهیدات و اقدامات به عمل آمده در خصوص عملیات زمستانی آخرین دستور کار کمیسیون بود که حسین شورابی در این خصوص گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و بررسی دمای هوا در روز سه‌شنبه اعلام آماده‌باش در ساعت 14 و تشکیل ستاد عملیات فعالیت‌های زمستانی صورت گرفت.

وی در ادامه در خصوص تجهیزات و نیروهای انسانی گفت: در روز سه‌شنبه هفته گذشته 4 هزار و 380 نفر نیروهای خدمات شهری، 750 نفر نیروهای فضای سبز، 250 دستگاه خودروی برف‌روب و 74 دستگاه خودروی نمک‌پاش آماده فعالیت بود.

وی در ادامه کنترل کلیه تقاطع‌های غیر همسطح از طریق بیش از 160 دوربین، بهره‌برداری و استفاده از GPS نصب شده بر روی تمام خودروهای عملیات زمستانه از طریق سامانه AVL و هماهنگی با سایر نهادها و ادارات را از سری اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.

وی در ادامه بیان کرد: استقرار 870 باکس شن و نمک در سطوح شیب‌دار، شارژ باکس‌های شن و نمک، آماده‌سازی ماشین‌آلات برف‌روب، استقرار نیروها در جایگاه، اطلاع‌رسانی به شهروندان، پاکسازی ایستگاه‌های اتوبوس و پل‌ها، برف‌روبی خیابان‌ها و معابر و ... از جمله اقدامات انجام شده در طی این چند روز برفی است.

انتهای پیام/70003/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول