اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌ زهرا:

امام رضا (ع) نجات‌بخش شیعه از انشعابات فکری بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌ زهرا گفت: امام رضا (ع) نجات‌بخش شیعه از انشعابات فکری بود.

امام رضا (ع) نجات‌بخش شیعه از انشعابات فکری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در مراسم عزاداری امام رضا (ع) در این شهرستان اظهار داشت: سالروز شهادت امام رضا (ع) و مصیبت جانگداز ایشان را به محضر امام زمان (عج)، نایب بر حقش مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای و تمام شیعیان، دوستداران و علاقه‌مندان آن حضرت در سراسر عالم تسلیت عرض می‌کنیم.

وی وجود نازنین حضرت امام‌ رضا(ع) در ایران اسلامی را به عنوان ولی نعمت مایه مباهات و افتخار دانست و افزود: سفر حضرت امام رضا (ع) از مدینه به طوس در حقیقت از تمام جهات برابر با سفر سالار شهیدان امام‌ حسین (ع) از مدینه به سمت کربلا و دشت نینوا است.

امام جمعه بویین‌ زهرا  تصریح کرد: از سال 200 هجری قمری تا سال 203 که حضرت ثامن علیه‌السلام در مسند ولایت عهدی دربار مأمون عباسی حاضر بودند از جهت خدمات فرهنگی و علمی به اندازه‌ای درخشیدند که لقب مبارک (عالم آل محمد) را به خود گرفته و بین شیعیان و محبان محبوب شدند.

زرینه بیان کرد: به جرأت می‌توان بر زبان جاری کرد اگر امام‌ رضا (ع) در مقطع حساس زمانی در دوران خلفای عباسی به دفاع همه جانبه و عالمانه از دین جدشان بر نمی‌خواستند قطعا امروز از دین مبین و متعالی اسلام نیز هیچ خبری نبود و حتی‌الامکان اگر دینی نیز در دست بود چیزی شبیه به فرقه‌های زیدیه و اسماعیلیه می‌شد و مسلمانان به چنین اقتدار و جایگاهی دست‌ نمی‌یافتند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) با جهاد علمی و فرهنگی خویش اقشار شیعه را از انشعابات جدید نجات بخشید، تصریح کرد: وظیفه شیعیان امروز پاسداری از آموزه‌های ائمه‌ اطهار در راستای علمی‌ ساختن شعار‌های جهانی اسلام بوده و در این زمینه همه باید تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام/77005/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول