اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بردسکن:

امام رضا (ع) با امور سیاسی دین را پیش برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بردسکن گفت: مسایل سیاسی و دینی امام رضا(ع) در دوران زندگانی خود بسیار حائز اهمیت بود چرا که ایشان با امور سیاسی دین را پیش برد.

امام رضا (ع) با امور سیاسی دین را پیش برد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام محرم مصوری با بیان اینکه حرکات امام رضا (ع) سیاسی و سکوت امام علی (ع) نیز سیاسی بود گفت: سیاست و عبادت آنقدر مهم و ارزشمند است که خداوند سوره‌ای به نام جمعه نازل کرده است و مسلمانان هر هفته در نماز جمعه شرکت می‌کنند که خطیب جمعه در خطبه اول مسایل عبادی و در خطبه دوم مسایل سیاسی کشور و بین‌المللی را مطرح می‌کنند. امام جمعه موقت بردسکن  افزود: امام رضا (ع) اگر چه امور دینی خود را با سیاست پیش می‌برد اما مامون فردی سیاست باز و حقه‌باز بود.

مصوری افزود: امروز نیز کسانی هستند که سیاست زده هستند و می‌خواهند حضور مردم را در انتخابات آینده کمرنگ کنند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و از قشرهای مختلف مردم خواست فرمایشات معظم‌له را سرلوحه کار خود قرار دهند و فریب سیاست‌مداران و سیاست‌زدگان را نخورند.

وی افزود: ملت ایران در تمام آزمون‌های انتخابات گذشته سربلند بیرون آمده و بدخواهان نظام نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. امام جمعه موقت بردسکن با اشاره به اینکه تنها امامی که در کشور ایران وجود دارد امام رضا (ع) است گفت: حرم و بارگاه امام رضا(ع) همانند نگینی ایران اسلامی را نورانی و می‌درخشاند.

وی به مسیر عبور امام رضا(ع) از مرو تا طوس اشاره کرد و گفت: بر اساس نظرات کارشناسان تاریخ ،امام رضا (ع) از شهرستان بردسکن عبور کرده‌اند و مسیر جاده ولایت از این منطقه است.

وی افزود: ائمه اطهار شجره طیبه‌ای هستند که پیامبر اسلام (ص) ریشه این درخت تنومند هستند و وجود مقدس امام علی (ع) و فرزندان علی و فاطمه شاخه‌ها و میوه‌های این شجره طیبه هستند.

وی با بیان اینکه هیچ مقامی از امامت بالاتر نیست گفت: ولیعهدی برای امام رضا (ع) یک توهین بیش نبود اما برای حفظ اسلام و دین امام رضا(ع) این ولیعهدی را با سیاست و به ظاهر پذیرفت.

انتهای پیام/70009/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول