اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

کنگره ملی امام حسن در نهاوند برگزار شد/ 5 مقاله رتبه آوردند

خبرگزاری فارس: پنج مقاله حائز رتبه برتر در کنگره ملی علمی و فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) در نهاوند شدند.

کنگره ملی امام حسن در نهاوند برگزار شد/ 5 مقاله رتبه آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه کنگره ملی، علمی و فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) در نهاوند فرهنگ اهل بیت را غنی‌ترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین فرهنگ‌ها دانست و اظهار داشت: بصیرت و ولایتمداری در درون این فرهنگ نهفته شده است.

وی گفت: آنچه که توانسته ایران اسلامی را در برابر آن همه چالش، بحران، تهدید و تحریم مصون نگاه دارد، تبعیت از فرهنگ اهل بیت(س) است.

امام جمعه همدان نهادینه‌سازی فرهنگ اهل بیت(ع) را یکی از ضروریات امروز دانست و ادامه داد: برگزاری کنگره‌ برای اهل بیت(ع) موجب تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت معرفی سیره و روش علمی و عملی اهل بیت به ویژه امام حسن مجتبی(ع) افزود: از آن‌جایی که هر یک از ائمه معصومین می‌توانند چراغ راهی را برای هدایت بشریت باشند بنابراین باید آحاد مردم به ویژه نسل جوان را با سیره و روش و سلوک زندگی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، فردی و خانوادگی آنها آشنا کرد.

امام جمعه نهاوند نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اهل بیت به ویژه در بین نسل جوان اظهار داشت: دشمن با همه توان به جنگ فرهنگی علیه کشور آمده زیرا در طول هشت سال نبرد نظامی نتوانست به مقاصد خود دست یابد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد فتنه، دودستگی، ایجاد اختلاف در بین مذاهب است بنابراین ما باید هوشیار باشیم و با وحدت و انسجام خود مانع از تحقق اهداف آنها شویم.

وی گفت: یکی از خواسته‌های اهل بیت، ایجاد ارتباط همیشگی مردم به ویژه نسل جوان با مساجد است زیرا مساجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در جامعه است.

امام جمعه نهاوند ابراز داشت: با تقویت زیرساخت‌های فکری و معنوی افراد می‌توانیم آنها را با فرهنگ و خواسته اهل بیت آشنا کرده و زمینه سعادت دنیوی و اخروی آنها را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز از اجرای کنگره معصومین توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور خبر داد و افزود: با توجه به نیاز امروز جامعه و درخواست نسل جوان که تشنه دریافت مفاهیم ناب اسلامی و الهی‌اند، برای شناساندن فرهنگ اهل بیت به جامعه تصمیم گرفته شد امسال کنگره ملی علمی، فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) در نهاوند اجرا شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی گفت: بیش از 50 مقاله از استان‌های سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که بعد از ارزیابی هیئت داوران، پنج مقاله برتر شناخته شد.

به گفته وی به صاحبان مقالات برتر علاوه بر اعطای لوح تقدیر، کمک‌هزینه سفر حج و عتبات عالیات نیز اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به ضرورت برگزاری این‌گونه مراسم در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها اظهار داشت: یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه استان معرفی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه است که این مهم را مدنظر دارد.

فرماندار نهاوند نیز فرهنگ ایران اسلامی را برگرفته از فرهنگ اهل بیت دانست و افزود: آن‌چه که توانست انقلاب اسلمی را با وجود مشکلات بسیار در مقابل دشمنان ثابت‌قدم نگاه دارد الهام گرفتن از فرهنگ اهل بیت(ع) است.

مجتبی مولوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ولایتمداری، بصیرت‌افزایی و امیدواری، مقابله در برابر ظلم و جور و اعتماد به خدای متعال را برگرفته از فرهنگ اهل بیت دانست.

انتهای پیام/89016/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول