اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد(ص) تهران:

کربلا با زائرانش کربلا ماند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با اشاره به شهادت 200 انسان بی‌گناه در محرم و صفر 1433 در کربلا، گفت: کربلا با زائرانش کربلا ماند.

کربلا با زائرانش کربلا ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، پنج‌شنبه شب همزمان با شب رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، مجلس بزرگداشت شهدای عتبات عالیات بهشهر و یادبود جانباز شهید عباس صداقتی در مسجد امام جعفر صادق (ع) بهشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به امتیازات نبی مکرم اسلام نسبت به سایر پیامبران، خاطر نشان کرد: بیداری فطرت، عدالت اجتماعی، یادآوری معاد، اتمام حجت خداوند و تزکیه نفوس از اهداف بعثت پیامبر بود.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم، وقتی خداوند پیامبران را مورد خطاب قرار می‌دهد به آنها می‌گوید، یا سلیمان! یا داود! یا موسی! یا عیسی! و ... اما وقتی حضرت محمد(ص) را مورد خطاب قرار می‌دهد، لفظ یا ایها الرسول و یا ایها النبی را بکار می‌برد و در جاهایی که نام محمد(ص) آمده است، به‌صورت خطابی نیست.

حجت‌الاسلام گواهی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به کشته و زخمی شدن 22 زائر بهشهری کربلای معلی در سامرا، اظهار داشت: مسیر حرکت زائران سید الشهدا از بدو تولد و پس از شهادت ایشان همواره مورد عناد کافران قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر کربلا، کربلا ماند به‌خاطر همین مسیری است که دارد، مسیر شهادت و اخلاص و عشق به سید الشهدا، می‌بینیم که مردم با وجود خطراتی که همیشه در کمین است برای رفتن به زیارت بارگاه مطهر سید الشهدا، دلسرد نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد(ص) تهران در ادامه گفت: در سال گذشته از ابتدای محرم تا اربعین،200 نفر از طریق بمب‌گذاری‌ها یا در مسیر حرکت کربلا به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام گواهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت زیارت عاشورا و ارادت به امام حسین(ع)، گفت: زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) خیلی سفارش شده است. اگر توان مالی ندارید، هر روز چند قدم از خانه بیرون بیایید و به نیت زیارتش به ایشان و یارانش سلام دهید.

وی همچنین با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: آن امام رئوف در اوج غریبی به شهادت رسید، در خانه و در جایی که محل آرامش و امنیت است، دشمن داشت.

گواهی در پایان سخنان خود، بار دیگر شهادت چهار زائر بهشهری کربلای معلی را به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: آنها دستشان به ضریح و تربت امام حسین(ع) نرسید اما این سعادت نصیب هر کس نمی‌شود که در راه ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام به شهادت برسد.

به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت شهدای عتبات عالیات و گرامیداشت جانباز شهید عباس صداقتی از سوی ستاد بزرگداشت شهدای عتبات عالیات شهرستان بهشهر با حضور مدیر حج و زیارت استان مازندران همچنین رئیس و اعضای ستاد مربوطه برگزار شد.

انتهای پیام/86001/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول