اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

وقف 30 موقوفه درآمدزا در استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از انجام 50 وقف جدید طی 9 ماهه امسال به ارزش 30 میلیارد ریال خبر داد و گفت: از این تعداد 30 موقوفه درآمدزا است.

وقف 30 موقوفه درآمدزا در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در نشست مشترک با استاندار همدان به مناسبت هفته وقف، به کسب رتبه برتر کشوری اداره کل اوقاف استان در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در استان برنامه‌های مختلف فرهنگی و اطلاع‌رسانی طی سال‌های اخیر مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تبیین و اطلاع‌رسانی در باب برکات و آثار وقف در استان سبب ارتقای جایگاه وقف در بین عموم مردم جامعه می‌شود، به افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی در شهرستان‌های استان از محل وقف و نیات واقفان اشاره کرد که سبب ارتقای رضایتمندی مردم را فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم مطرح هستند به اجرای طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح 24 بقعه متبرکه را در دستور کاری قرار داده و تخریب کرده و در حال بازسازی داریم و بر این تعداد 10 مورد دیگر را اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه تا کنون 15 میلیارد ریال کمک مردمی برای بازسازی آستان امامزادگان استان همدان جمع‌آوری شده، به ایجاد 17 کیلومتر جاده دسترسی برای امامزادگان استان اشاره کرد.

صالحی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم توسط اوقاف نیز با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار نفر در این دور مسابقات از استان شرکت یافته‌اند، گفت: این آمار امسال به 35 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به تعهد سازمان اوقاف در زمینه تربیت یک میلیون نفر حافظ و قاری قرآن کریم طی یک برنامه چهار ساله به سهم 5 هزار و 650 نفری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این بحث اشاره کرد و گفت: این مهم با تمام قوت در حال پیگیری و اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان داشت: در راستای آشنایی بیشتر مردم تعداد 100 نفر از طلاب و مبلغان بومی را به شهرها و روستاهای موقوفه‌خیز برای ترویج فرهنگ وقف اعزام کرده‌ایم.

وی از انجام 50 وقف جدید طی 9 ماهه امسال خبر داد با بیان اینکه ارزش این موقوفات 30 میلیارد ریال است، گفت: مهمترین وقف از این بین، موقوفه‌ای در رزن به ارزش 330 میلیون تومان است.

صالحی تصریح کرد: از 50 موقوفه جدید امسال تعداد 30 موقوفه درآمدزا است که این مهم اتفاق بسیار خوبی در زمینه گرایش به موقوفات جدید در استان است.

وی اعتمادسازی و تبلیغ برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه را در گرو انجام نیات واقفان دانست و عنوان کرد: احیای موقوفات از دست رفته در طول تاریخ از دیگر سیاست‌های راهبردی اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنانش یادآور شد: برخی از وقف‌ها و اعمال خیرخواهانه و نیات در طول تاریخ نادیده گرفته شده که ما درصدد احیای این نیات و موقوفات هستیم تا بتوانیم به وظیفه و رسالت خود به شایستگی عمل کنیم.

انتهای پیام/89004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول