اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

کاهش 39 درصدی تلفات درون‌شهری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 30 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی درون‌شهری استان در 9 ماه گذشته خبر داد.

کاهش 39 درصدی تلفات درون‌شهری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید تقی امینی ظهر امروز در نشست فرماندهی انتظامی استان گزارشی از وضعیت تصادفات رانندگی درون شهری گیلان را ارائه داد.

وی اظهار کرد: در 9 ماه ‌امسال در معابر درون شهری استان 107 فقره تصادف فوتی رخ داده که بر اثر این حوادث 116 نفر فوت کردند که این آمار بیانگر کاهش 75 نفری متوفیان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه متوفیان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 39 درصدی داشته است، افزود: اصلاح هندسی معابر و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز، همکاری و تعامل سازمان‌های ذی‌ربط در ترافیک با پلیس راهور از جمله شهرداری، انعطاف‌پذیری و توجه رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی و اجرای طرح‌های ترافیکی از مهم‌ترین دلایل کاهش تصادفات فوتی در مدت مذکور بوده است.

*88 درصد کشته‌های رانندگی گیلان عابران پیاده و موتورسواران هستند/18 تا 25 ساله‌ها مقصران تصادفات رانندگی

وی با بیان اینکه میزان تلفات حوادث رانندگی درون شهری نسبت به جاده‌ها در کشور و گیلان یک نفر به سه نفر است، تصریح کرد: 88 درصد از کشته‌های حوادث رانندگی درون شهری را عابران پیاده و موتورسواران از مقصر و غیر مقصر به خود اختصاص داده‌اند.

امینی با تصریح بر اینکه بالغ بر 60 درصد از مقصران تصادفات، رانندگان 18 تا 25 سال هستند، اذعان کرد: بیشترین دلیل تصادفات نیز رعایت نکردن حق‌تقدم با 32 درصد، بی‌توجهی به جلو با 31 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 12.5 درصد بوده است.

وی هر تصادفی را زاییده تخلف حادثه‌ساز دانست و افزود: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، استفاده نکردن از کمربند ایمنی، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در رأس فعالیت‌های پلیس راهور قرار دارد.

*اعمال قانون 42 هزار راکب موتورسیکلت در گیلان

رئیس پلیس راهور گیلان به اعمال قانون 42 هزار و 434 راکب موتورسیکلت به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی در مدت مذکور اشاره کرد و یادآور شد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو و حرکت در خلاف‌جهت از عمده تخلفات راکبان موتورسیکلت است.

وی قدرت مانور بالای موتورسیکلت و کم بودن نقطه اتکای آن با سطح زمین و نبود محافظ مناسب را از معایب موتورسیکلت‌ها برشمرد و گفت: ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدید کننده جان موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی برای جلوگیری از صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانی‌های جسمی برای موتورسواران است.

امینی با اشاره به اینکه سالم به مقصد رسیدن با توکل بر خداوند و اطاعت‌پذیری از قوانین راهنمایی و رانندگی میسر می‌شود، یادآور شد: امیدواریم تمام رانندگان با بی‌توجهی به مقررات جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

انتهای پیام/2300/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول