اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ:

باغات سنتی البرز به باغ‌های نوین تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: به منظور توسعه امور کشاورزی و پیشرفت در این صنعت باغات سنتی البرز به باغ‌های نوین تبدیل می‌شوند.

باغات سنتی البرز به باغ‌های نوین تبدیل می‌شوند

علی بدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استان البرز اظهار داشت: با این اقدام می‌توانیم صنعت کشاورزی را در استان البرز با پیشرفت و توسعه همراه کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده 700 هکتار از باغات سنتی در این استان به باغ‌های نوین تبدیل خواهند شد.

بدرزاده تأکید کرد: در باغات نوین دیگر از روش‌های آبیاری،‌ کاشت و برداشت سنتی استفاده نمی‌شود بلکه با به کارگیری روش‌های نوین آبیاری سعی در توسعه این صنعت و افزایش تولیدات و مرغوب بودن آنها داریم.

وی با اشاره به اینکه براساس اقدامات انجام شده تاکنون 300 هکتار از باغ‌های این استان به باغ نوین تبدیل شده است افزود: اقتصادی شدن کشاورزی، پایین آوردن هزینه‌های تولید و استفاده بهینه از منابع موجود از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

این مسئول با تأکید بر اینکه استفاده روش‌های سنتی در کشاورزی دیگر به‌صرفه نیست گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که روش‌های نوین کشاورزی را به کشاورزان آموزش داده و آنان را با این روش‌های جدید آشنا نماییم.

وی افزود: در باغ‌های مدرن امکان کشت انواع درخت‌های هسته‌دار و غیرهسته‌دار وجود دارد.

بدرزاده ادامه داد: از هر هکتار باغ مدرن، به طور میانگین 80 تن میوه برداشت می‌شود.

وی گفت: در باغت نوین می‌توانیم کنترل بهتری را در بیماری‌ها و آفات درختان داشته باشیم و به راحتی آن بیماری را مهار کنیم.

بدرزاده با اعلام اینکه شهرستان ساوجبلاغ دارای استعدادهای فراوانی در زمینه کشاورزی است خاطرنشان کرد: این شهرستان با داشتن 13 هزار هکتار باغ مولد، به عنوان قطب باغداری استان البرز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2302/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول