اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

عدم نظارت بر خیریه‌‌ها آسیب حوزه انفاق است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عدم نظارت بر امور خیریه‌ها از آسیب‌های حوزه انفاق در کشور است.

عدم نظارت بر خیریه‌‌ها آسیب حوزه انفاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام احمد شرف‌خانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم نظارت بر موسسات خیریه می‌تواند به یک آسیب تبدیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان و اوقاف امور خیریه ابراز داشت: برخی موسسات خیریه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی می‌کنند که این امر یک آسیب در جامعه است.

وی گفت: در گذشته به دلایل سیاسی اجازه ندادند که امور خیریه‌ها زیر نظر اوقاف باشد که مشکلات فراوانی در این راستا در سطح جامعه ایجاد شد.

شرف‌خانی اضافه کرد: کار نظارت بر امور موسسات خیریه باید در اختیار اوقاف باشد تا با نظارت خود روند کار این موسسات با دقت بررسی شود.

تدوین طرح جامع تبدیل بقاع فرهنگی به قطب‌های فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان و اوقاف امور خیریه تصریح کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی طرح جامعی بر اساس چشم‌انداز 1404 نظام اسلامی تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور هستند که با مردم با شور و عشق در آنها حاضر می‌شوند.

شرف‌خانی افزود: در سطح کشور 9 هزار و 192 بقعه وجود دارد که بیش از 8 هزار و 51 بقعه شامل امامزادگان می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شکل گرفته تا در مسیر تبدیل آنها به قطب‌های فرهنگی کار ساختاری انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان و اوقاف امور خیریه بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 800 مرکز فرهنگی و قرآنی راه‌اندازی شده است که تا پایان سال به 2 هزار و 400 مرکز می‌رسد.

وی گفت: بقاع متبرکه ظرفیت بزرگی است که شامل 149 میلیون بار زیارت در 9 ماهه سال‌جاری می‌شود که نشان از ظرفیت بقاع متبرکه برای کار فرهنگی دارد.

شرف‌خانی ابراز داشت: حاکمیتی اداره کردن بقاع متبرکه به صلاح نیست و بقاع باید مانند گذشته مردمی اداره شوند.

وی ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف از اقدامات عملی این حوزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان و اوقاف امور خیریه ادامه داد: در حال حاضر بیش از 400 امامزاده این امکان را دارند که از طریق بلوتوث مفاهیم قرآنی را برای زائران ترویج دهند.

وقف‌خواری تنها در زمین خلاصه نمی‌شود

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به اینکه وقف‌خواری تنها در زمین خلاصه نمی‌شود تصریح کرد: کسانی که حق موقوفات را براساس شرایط روز پرداخت نمی‌کنند نیز وقف‌خوار هستند.

وی افزود: کسانی که به هر دلیل حق موقوفات را با شرایط روز پرداخت نکنند بر اساس نظرات مراجع عظام در عبادت خود دچار مشکلات می‌شوند و قبول نیست.

شرف‌خانی در ادامه با اشاره به جایگاه مسابقات قرآنی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی ادامه داد: مسابقات قرآنی کشور با مسابقات هیچ کشوری قابل مقایسه نیستند و جایگاه بسیار بالایی دارند.

وی ابراز داشت: در حوزه تربیت حافظان قرآن نیز سازمان اوقاف در حال آموزش بیش از 190 هزار نفر است که در کنار این امر مردم می‌توانند از طریق سایت حافظ قرآن اقدام به یادگیری و یا آزمون برای دریافت گواهی حفظ کنند.

انتهای پیام /2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول