اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

ماندگاری جمعیت در روستاهای مازندران بیشتر است / هر روستا یک بنگاه اقتصادی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: نگهداشت جمعیت در روستاها در مازندران بیشتر از سایر نقاط کشور است.

ماندگاری جمعیت در روستاهای مازندران بیشتر است / هر روستا یک بنگاه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی‌الله فرزانه صبح امروز در نخستین جلسه کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر مازندران در استانداری مازندران اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 90، 23 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند که این آمار در استان مازندران 45.6 درصد است.

وی با اشاره به این‌که مازندران درصد بالایی از جمعیت روستایی را در خود جای داده است، ادامه داد: نگهداشت جمعیت در روستاها در مازندران بیشتر از سایر نقاط کشور است.

فرزانه با بیان این‌که برای جمعیت زیر 20 هزار نفر شهری نیز در مازندران از 57 شهر، 40 شهر دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر است، افزود: برای اجرای طرح اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، مازندران ویژگی خاصی دارد.

وی با اشاره به این‌که هر روستا در مازندران می‌تواند یک بنگاه اقتصادی باشد، تصریح کرد: اجرای این طرح نیازمند کار مطالعاتی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اعلام این‌که شرکت‌های تعاونی روستایی نیز می‌توانند محور اجرای این طرح‌ها باشند، گفت: در قالب این طرح می‌توان تجمیع طرح‌های اشتغالزایی را در روستاها انجام داد.

وی با اشاره به این‌که 60 درصد جمعیت استان در قالب شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستایی قرار دارند، گفت: در بافت‌های روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مشارکت اقتصادی بیشتر است.

انتهای‌پیام/86003/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول