اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد

ایجاد 220 وقف جدید در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 22 وقف جدید در سطح استان صورت گرفته و تا پایان امسال باید 220 وقف جدید دیگر در استان ایجاد شود.

ایجاد 220 وقف جدید در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین اژدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سنت وقف از زمان خاندان اهل بیت (ع) راه‌اندازی شده که این موضوع اهمیت سنت حسنه وقف را نشان می‌دهد، اظهار کرد: پس از وارد شدن اسلام در ایران در زمان‌ها و دوره‌های مختلف وقف‌های بسیاری در سطح کشور و به ویژه در استان اصفهان ایجاد شده است.

وی به تغییر ساختار اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: درگذشته دو معاونت در مجموعه اوقاف و امور خیریه فعال بوده اما در حال حاضر با تغییر ساختار جدید چهار معاونت فرهنگی و اجتماعی، بهره‌وری اقتصادی حقوقی، فناوری و معاونت منابع انسانی در این مجموعه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات موقوفات اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 22 وقف جدید در سطح استان صورت گرفته و تا پایان امسال باید 220 وقف جدید دیگر در استان ایجاد شود.

راه‌اندازی قرارگاه جدید وقف در استان اصفهان

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک قرارگاه جدید وقف در این اداره راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با ایجاد این قرارگاه درصدد ایجاد وقف‌های جدید در بخش‌های مختلف هستیم و در حال حاضر سازمان اوقاف و امور خیریه برای ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز‌های روز جامعه متمرکز شده است.

اژدری وقف در بخش‌های سلول‌های بنیادین، نانو و بخش‌های درمانی را ضروری دانست و تاکید کرد: در حال حاضر وقف‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف در سطح استان صورت گرفته و درصد بالایی از بیمارستان‌های موجود در اصفهان از موقوفات به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه وقف‌های جدید باید در زمینه بیمارستان‌های تخصصی مورد نیاز در سطح جامعه در استان ایجاد شود، ادامه داد: در حال حاضر به موقوفات موجود در سطح جامعه افتخار می‌کنیم و موقوفاتی که از گذشته در سطح جامعه وجود دارند در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

درصدد ایجاد موقوفه‌ای برای مباحث رسانه‌ای در اصفهان هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه 33 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و باید عملکرد صورت گرفته در سال‌های اخیر در راستای وقف‌های ایجاد شده در سطح جامعه بررسی شود، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که موقوفه‌ای در استان در زمینه مباحث رسانه‌ای ایجاد کنیم و موقوفاتی برای بحث اطلاع‌رسانی سالم به مردم باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم که خیریه سلامت موجود در استان به سوی حرکت در راستای وقف‌های جدید سوق پیدا کند، اظهار کرد: بیمارستان‌ها  مراکز تخصصی متناسب با نیاز‌های روز درمانی مردم باید در سطح جامعه ایجاد شود.

اژدری با بیان اینکه براساس لایحه و طرح ارائه شده به مجلس و دولت مقرر شده است که امور تمام خیریه‌ها، بنیاد‌ها و موسسات به این اوقاف و امور خیریه واگذار شود، ادامه داد: دولت با این موضوع موافقت کرده است و مجلس شورای اسلامی نیز در حال تصویب این لایحه است.

پرتال خیریه‌ها در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که این موضوع محقق شود پرتال بزرگی از خیریه‌ها در سطح استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: پرتال عظیمی باید ایجاد شود و با راه‌اندازی این پرتال خیریه‌ها در زمینه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ثبت و صدور سند برای تمام موقوفات موجود در استان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره اشاره کرد و افزود: توسعه و ارتقای خیریه‌های سلامت می‌تواند راهکاری برای ایجاد وقف‌های جدید در سطح جامعه در زمینه مباحث درمانی باشد.

وی همه واقف باشیم را به عنوان شعار امسال هفته وقف دانست و تاکید کرد: ایجاد وقف مشارکتی در سطح جامعه از رویکرد‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه است و تمام مردم باید در زمینه سنت حسنه وقف مشارکت داشته باشند.

6 ایستگاه "همه واقف باشیم" در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اژدری به راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در اصفهان اشاره و اضافه کرد: به مناسبت هفته وقف شش ایستگاه همه واقف باشیم در شش نقطه از اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات موقوفات سبب ایجاد اعتماد مردم به سنت حسنه وقف و ایجاد وقف‌های جدید در جامعه می‌شود، گفت:  در این سامانه تمام اطلاعات مربوط به موقوفه‌های استان وجود دارد و به روز شدن اجاره بهای موقوفه‌ها و رقبه‌ها به صورت جدی در استان دنبال می‌شود.

717 امامزاده در اصفهان وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در گذشته تعداد امامزاده‌های استان 702 مورد بوده است، اظهار کرد: اما اوقاف و امور خیریه تعداد 15 امامزاده دیگر را در سطح استان شناسایی کرده که در حال حاضر 717 امامزاده در بانک جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه اکثر امامزاده‌های موجود در سطح استان دارای شجره‌نامه هستند، افزود: تبدیل بقاع متبرکه موجود در سطح استان به قطب فرهنگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره به شمار می‌رود.

نخستین مسجد جهان اسلام در اصفهان ایجاد شده است

اژدری با بیان اینکه اعلام می‌کنیم که امامزاده احمد بن موسی جعفر (ع) به پایگاهی برای اصحاب رسانه استان تبدیل شود، تصریح کرد: نخستین موقوفه ایجاد شده در کشور و نخستین مسجد جهان اسلام در اصفهان است و اصفهان از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مذهبی موجود در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه چهار ماه از تصدی‌گری مدیریت جدید پروژه مصلی اصفهان می‌گذرد، ادامه داد: طی این مدت پروژه مصلی اصفهان پیشرفت چشمگیری داشته و در حال حاضر شیشه‌های گنبد مقصوره اصفهان به صورت 100 درصدی نصب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه تکمیل مصلی اصفهان برای برگزاری نماز جمعه به حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته است، تاکید کرد: مصلی اصفهان از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی موجود در سطح کشور قبه شمار می‌رود و طی چهار ماه ابتدای سال آینده مصلی اصفهان برای برگزاری نماز جمعه تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/63020/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول