اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بهارستان:

سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر برای امروز مناسب نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: برای شرایط فعلی کشور و با توجه به پتانسیل‌های موجود سیاست فرزند کمتر، زندگی بهتر مناسب نیست.

سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر برای امروز مناسب نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: برای اداره هر جامعه‌ای سیاست‌های خرد و کلانی از سوی مسئولان اتخاذ می‌شود که این سیاست‌ها بر اساس وضعیت موجود طراحی شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین ممکن است در زمانی از سوی مسئولان برنامه‌ای طراحی و اجرا شود که در یک ظرف زمانی مشخص قابل بحث و دفاع بوده و همین برنامه برای یک دهه بعد نه تنها موثر نیست، بلکه به ضرر کل جامعه نیز می‌شود.

صفایی با اشاره به بحث‌های اعمال سیاست‌های کنترل جمعیت در کشور گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در این مورد مسائل را به روشنی تشریح و تبیین فرمودند و در جایی که ولی امر موضوعی را طرح می‌کنند‏، حجت بر مسئولان تمام است.

وی بیان داشت: سیاست کنترل جمعیت در مقطعی اجرا و شعار زندگی بهتر، فرزند کمتر نیز از سوی طراحان و موافقان این سیاست در جامعه رواج داده شد.

امام جمعه شهرستان بهارستان تاکید کرد: این سیاست در آن مقطع شاید مفید بوده باشد، اما امروز دیگر برنامه کنترل جمعیت نه تنها به مفید و موثر نیست‏، بلکه به طور قطع به صلاح کشور و مردم نخواهد بود.

*امکانات کشور در صورت مدیریت صحیح جوابگوی نیازهای مردم است

صفایی اظهار داشت: ایران اسلامی دارای منابع ارزشمند و پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی است که در صورت مدیریت صحیح، جوابگوی نیازهای امروز و نسل‌های آینده است و نیازی نیست که ما سیاست کنترل جمعیت را پیگیری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم همچنان برنامه کنترل جمعیت را با شعارهایی چون زندگی‌ بهتر، فرزند کمتر ادامه دهیم، به طور قطع در سال‌های آینده جامعه ایران با معضل پیری و فرسودگی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول