اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران:

کتاب مشکلات فرهنگی مازندران را به رئیس ‌جمهور دادم / دانشنامه، شناسنامه هر استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت:‌ مجموعه مشکلات فرهنگی این استان را در قالب کتابچه‌، به رئیس جمهور تقدیم کردم.

کتاب مشکلات فرهنگی مازندران را به رئیس ‌جمهور دادم / دانشنامه، شناسنامه هر استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی بامداد امروز در نشست با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی در سالن شماره یک استانداری مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در تدوین دانشنامه مازندران باید کارهای پایه‌ای انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از ارزش‌های والای مازندران، هماهنگی بین مسئولان است، تصریح کرد:‌ این عزم استان، می‌تواند بسیاری از معضلات بر سر راه تدوین دانشنامه را پیگیری و رفع کند تا اثر این دانشنامه را برای آیندگان به نمایش بگذاریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه دبیرخانه تدوین دانشنامه مازندران فعال است، گفت:‌ بستر را فراهم کردیم تا از تراوش‌های اندیشه همه افراد بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اساسنامه تدوین دانشنامه، به گونه‌ای تعیین شده که در صورت تغییر مدیریت‌ها، تدوین دانشنامه ادامه داشته باشد، متذکر شد:‌ دانشنامه، شناسنامه یک استان است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد مرکز مازندران‌پژوهی را از خواسته‌های حوزه فرهنگ در استان عنوان کرد و گفت:‌ مرکز رصد تهاجم فرهنگی و راه‌های مقابله با آن را که رهبری هم در سخنان خود اشاره کردند، نیاز داریم تاسیس شود چرا که مازندران استان مهمان‌پذیری است و در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جایگاه دریا برای ما رنج‌زا است، افزود: همچنان این رنجوری برای ما وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در مازندران 19 منطقه داریم که از منظر وضعیت اجتماعی، نامطلوب هستند، ادامه داد: باید به این مناطق پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ایجاد موزه تشیع و کتابخانه مرکزی، حق استان است، اضافه کرد: فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی نداریم.

ابراهیمی یادآور شد:‌ مجموعه مشکلات فرهنگی استان را در قالب کتابچه‌ به رئیس جمهور تقدیم کردم.

انتهای پیام/86007/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول