اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

نظارت جدی بر عملکرد مراکز فعال فرهنگی صورت گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نظارت جدی و پیشگیرانه بر مراکز فرهنگی به‌ویژه آموزشگاه‌های هنری لازم و ضروری است.

نظارت جدی بر عملکرد مراکز فعال فرهنگی صورت گیرد

حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات انجام شده در مراکز فعال فرهنگی و هنری باید ارگان‌های ذی‌ربط نظارت جدی بر عملکرد این مراکز داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شاکله اصلی رفتار افراد در جامعه است، تصریح کرد: امروز مهمترین ابزار برای سیطره فکری بر نسل جوان جامعه ما توسط دشمنان توسل به حربه‌های فرهنگی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: طراحان اصلی محصولات فرهنگی سعی دارند افکار پوچ و بی‌محتوای فرهنگ غرب را در قالب تولیدات فرهنگی و هنری که به مراتب جذابیت خاصی برای جوانان و نوجوانان دارند عرضه کنند.

کریمی قاچاق محصولات فرهنگی را از معضلات اصلی این حوزه دانست و متذکر شد: بالا بودن نرخ محصولات و تولیدات اصل فرهنگی و هنری بیشترین انگیزه را به افراد می‌دهد تا به سمت مصرف محصولات غیر اصل و کپی گرایش پیدا کنند.

کریمی اذعان داشت: در بحث نظارت و کنترل بر قاچاق محصولات و نرم‌افزارهای فرهنگی ضروری است تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه احساس نیاز کرده و به صورت عملی برای ساماندهی حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد کار شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش نظارت‌های کنترلی بر مراکز عرضه محصولات فرهنگی، گفت: برخی از مؤسسات کامپیوتری به دلیل وجود خلأ‌های قانونی در بحث نظارت اقدام به فروش و عرضه توزیع نرم‌افزارها می‌کنند.

انتهای پیام/61013/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول