اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فاطمی‌زاده:

زیارت امامان و ائمه در آینده جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیات پنج نصر سپاه امام رضا(ع) گفت: بحث زیارت از ائمه و امامان ما در آینده نزدیک به یک اجتماع بزرگ جهانی تبدیل می‌شود.

زیارت امامان و ائمه در آینده جهانی می‌شود

حجت‌الاسلام سید خلیل فاطمی‌زاده در حاشیه بازدید از ایستگاه استقبال از زائر میعادالرضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: همه ساله در ایام سه روز پایانی ماه سفر که شهادت دو تن از امامان معصوم ما حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و رحلت جانگداز پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) واقع شده است، سیل عظیمی از زائران از تمام نقاط منطقه به مشهد مقدس می‌آیند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه امام رضا (ع) افزود: زیارت با پای پیاده از دیرباز در فرهنگ شیعیان و مسلمانان قرار داشته است و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ع) هم هنگامی که به کعبه تشریف فرما می‌شدند با پای پیاده به آن مکان مقدس عروج می‌کردند.

وی بیان کرد: این وظیفه ما و همچنین مسئولان است که فرهنگ زیارت اهل بیت(ع) را به مردم منتقل کنیم و برای اشاعه این عمل مقدس باید سخت تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه نجف و کربلا در اربعین امام حسین(ع) در عراق اقدامات زیادی را در بحث استقبال از زائران انجام داده‌اند که نمونه آن خود خادمان هم پیاده هستند و همراه با دل و جان و ارادت به اهل بیت ،‌ خدمت‌گزار زائران هستند.

فاطمی‌زاده گفت: هر چقدر که به زیارت اهل بیت(ع) برویم همین زیارت‌ها زمینه محقق شدن زیارت جهانی اهل بیت(ع) می‌شود، به عنوان مثال 16 میلیون از شیعیان عراق به زیارت امام حسین(ع) می‌روند و همه ساله صدها هزار از زائران به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند و در آینده این مهم محقق می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیاتی پنج نصر سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث استقبال از زائران گفت: با جلساتی که صورت گرفت به تمام نواحی ابلاغ شده است که گردان‌ امام حسین (ع) از سوله‌ها و امکانات درمانی خود در بحث استقبال از زائران استفاده کند و از نمونه اقداماتی که صورت گرفته است در مسیر ورودی جاده سرخس به مشهد ایستگاه صلواتی استقبال از زائران با نام میعادالرضا (ع) برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین زمینه تصمیم گرفته شد زائرانی که به لحاظ اقتصادی در رده متوسطی قرار دارند و در کنار آن از بینش بالای اعتقادی برخوردار هستند از این دست از خدمات بهره ببرند.

انتهای پیام/70003/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول