اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فوق تخصص قلب و عروق:

درمان بیماران قلبی 10 میلیون تومان هزینه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بخش آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: در این بیمارستان برای درمان هر بیمار قلبی بین 200 هزار تومان تا 10 میلیون تومان هزینه نیاز است.

درمان بیماران قلبی 10 میلیون تومان هزینه دارد

سید فرزاد جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: روزانه بین 20 تا 25 بیمار قلبی در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل جهت انجام آنژیوگرافی، بالون، آنژیوپلاستی و باطری قلب پذیرش می‌شود.

جلالی تصریح کرد: امروزه بیماری‌های قلبی شیوع فزاینده‌ای داشته و سنین پایین‌تری از مردم را مبتلا کرده است.

وی افزود: این بیماری که در گذشته مختص افراد دهه‌های شش و هفت بوده امروزه افراد دهه‌های سوم و چهارم را هم درگیر خود کرده که بسیار نگران‌کننده است.

فوق تخصص قلب و عروق بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اذعان داشت: شایع‌ترین بیماری قلبی نارسایی عروق کرونری است که امروزه در سنین پایین مشاهده می‌شود و این نه تنها مشکل کشور ما بلکه همه جوامع بشری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد کاهش میانگین سنین بیماران مبتلا به عارضه قلبی هستیم، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل بروز بیماری قلبی ناشی از تغذیه نامناسب، مصرف بیش از حد نمک، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، مصرف شیرینی‌جات و چربی‌ها، افزایش فشار روحی و روانی و توارث و سابقه خانوادگی است.

جلالی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و گفت: کنترل قند، کنترل فشارخون، عدم مصرف دخانیات، کم کردن استرس و تغذیه مناسب و عدم استفاده از غذاهای آماده مهم‌ترین عوامل پیشگیری است.

وی افزود: از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله روحانی از سال 1390 تاکنون بیش از 4 هزار بیمار آنژوگرافی شدند، تعداد 500 مورد عمل جراحی، بالون آنژوپلاستی و استنت عروق کرونری و عروق کلیوی و بیش از 400 مورد عمل جراحی باز در این بیمارستان انجام گرفت.

رئیس بخش آنژوگرافی، بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل بیان داشت: حتی مراکز مجهز و بزرگ تهران هم با چنین آماری مواجه نیستند، وجود این بیمارستان و متخصصان با تجربه سبب شده تا بیش 90 درصد بیماران از مراجعه به تهران و شهرهای بزرگ بی‌نیاز شوند زیرا بیمارستان ما به علم روز دنیا مجهز بوده و نیازی به اعزام مراکز دیگر کشور نیست پس در این راستا در صدد گسترش بخش هستیم تا بتوانیم 10 درصد دیگر را هم پوشش دهیم.

جلالی متوسط پذیرش بخش آنژیوگرافی روزانه را بین 20 تا 25 بیمار دانست و اظهار داشت: درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس به ویژه در زمان فعالیت، تپش قلب، حملات کاهش هوشیاری و غش عمده‌ترین نشانه‌های بیماری قلبی در افراد است.

وی افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان پذیرش خارج از شهرستان و حتی استان داشته و از رامسر، رودسر، گنبد و سمنان نیز مراجعه می‌کنند انتظار داریم در گسترش و تجهیز بخش به یک دستگاه آنژوگرافی دیگر و تکمیل تجهیزات و امکانات به ویژه دستگاه الکتروفیزیولوژی ابلاشن جهت درمان آریتمی‌ها با ما همکاری بیشتری شود.

جلالی با اشاره به اینکه هزینه زیادی برای درمان بیماران قلبی نیاز است، متذکر شد: در این بیمارستان برای درمان هر بیمار قلبی بین 200 هزار تومان تا 10 میلیون تومان هزینه نیاز است این در حالی است که هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی چندین برابر است پس از همه مردم تقاضا داریم به امر پیشگیری بیش از درمان توجه کرده و با مراجعه به موقع به مراکز درمانی خطر ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

انتهای پیام/86009/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول