اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان:

مردم 195 میلیارد ریال به سیستم بانکی گلستان بدهکار هستند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان گفت: مردم 195 میلیارد ریال به سیستم بانکی بدهکار استان هستند.

مردم 195 میلیارد ریال به سیستم بانکی گلستان بدهکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمان تقوی بعدازظهر امروز در جمع مدیران بانک‎های گلستان اظهار داشت: مردم نسبت به پرداخت بدهی‎های معوقه خود اقدام کنند تا بتوانیم از محل وصول مبالغ معوقه، افراد دیگری را صاحب مسکن و اعتبار جدید کنیم.

تاکنون 47 هزار و 910 واحد گلستان از تسهیلات بانک‌های استان برخوردار شده‌اند

وی در خصوص پرداخت تسهیلات سیستم بانکی برای پروژه‎های مسکن‎مهر تصریح کرد: بانک طی سال‎های گذشته در قالب طرح‎های ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که بر اساس آئین‎نامه هیئت وزیران از سال 1384 ابلاغ شد تاکنون تعداد 47 هزار و 910 واحد را از این تسهیلات برخوردار کرده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان اضافه کرد: مبلغ 3 میلیارد و 871 هزار و 250 میلیون ریال به 47 هزار و 910 واحد مسکونی که تقریباً معادل 24 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‎شود با نرخ چهار تا پنج درصد در تعهد اشخاص و الباقی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در تعهد دولت پرداخت شده است.

تقوی با اشاره به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت یادآور شد: به این شهرها نیز در قالب بافت فرسوده با معرفی شرکت عمران‌سازان گلستان در سال‎های 1386 تا 1390 از محل بند "د" تبصره "شش" سال 1386 تسهیلاتی به مبلغ 168 میلیارد ریال پرداخت شده است.

مشتریان مسکن ‎مهر در صورت تعویق تسهیلات مشمول نرخ مصوب دولت نمی‎شوند

وی در خصوص تعویق در تسهیلات مسکن‎مهر خطاب به مشتریان بانک متذکر شد: در آئین‎نامه بانک مرکزی و صندوق مهر پیش‎بینی شده که این تسهیلات نباید معوقه داشته باشند در غیر این صورت مشمول نرخ مصوب دولت نمی‎شوند و چک و سفته اخذ شده از متقاضیان نیز بابت تضمین گرفته شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های گلستان در پایان تاکید کرد: مردم هر چه سریع‎تر نسبت به پرداخت معوقات بانکی خود اقدام کنند تا بتوانیم در این راستا بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام/2307/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول