اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی خانه کارگر مطرح کرد

ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی در کشور

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی خانه کارگر به ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی اشاره کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که بر اساس سیاست غلط بانکی، پول دریافت کردند.

ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی شامگاه دوشنبه در کنگره خانه کارگر مازندران اظهار داشت: شعارهای دموکراسی که در جهان توسط برخی‌ها مطرح می‌شود، بر اساس واقعیت نیست.

وی با اشاره به اقدامات غربی‌ها در سوریه خاطر نشان کرد: آمریکا ادعا می‌کند که در سوریه از حقوق اکثریت مردم دفاع می‌کند، اما وقتی از آمریکا در مورد دفاع از حقوق اکثریت در بحرین پرسیده می‌شود، بیان می‌کند که ما در بحرین از پایگاه‌های نظامی خویش دفاع می‌کنیم.

وی در ادامه با بررسی اوضاع کنونی کشور ابراز داشت: در حال حاضر در کشور حدود 4 میلیون بیکار وجود دارد و کسی به فکر این افراد بیکار نیست.

* افزایش نرخ بیکاری

کمالی یادآور شد: کسی به فکر جوان‌هایی که به خاطر بیکاری دچار افسردگی شدند، نیست.

وی در ادامه با اشاره به افزایش درآمد کشور اذعان داشت: در حالی در کشور شاهد افزایش نرخ بیکاری هستیم که کشور دارای بیشترین درآمد نفتی بود.

* درآمدهای نفتی متعلق به ملت است

وی اضافه کرد: این رقم پول بسیار زیادی است، چگونه به آن عمل شده و چگونه مدیریت شد.

کمالی در ادامه با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی متعلق به ملت است، بیان داشت: ملت حق ندارد برای درآمدهای نفتی خود حرف بزند و آیا سهم کارگران از فروش نفت بیکاری بود؟

وی با اشاره به سخنان نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس در مورد تعطیلی برخی واحدهای تولیدی کشور بیان داشت: در 15 سال پیش نسبت به عدم به‌روزرسانی اقتصاد مطالبی را مطرح کردم و در آن سال اعلام کردم که اگر اقتصاد کشور به روز نشود، واحدهای تولیدی کشور یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.

* ساختار اقتصادی کشور ایراد دارد

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور غلط است، بیان داشت: روی صحبت من با این دولت نیست، ساختار اقتصادی کشور ایراد دارد و با ادامه روند فعلی هر کسی سر کار باشد، کشور پیشرفت نمی‌کند.

وی ادامه داد: دولت فعلی همان روشی را در پیش می‌گیرد که دولت‌های قبلی در گذشته اتخاذ کردند.

کمالی با اعلام اینکه افزایش سرمایه در گردش در کشور اشتباه است، اضافه کرد: در زمان تزریق پول اعلام کردم که پول‌هایی که توزیع می‌شود، اشتباه است و این پول‌ها هیچ وقت برنمی‌گردد.

* ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی در کشور

این مسئول خانه کارگر در ادامه به ممنوع‌الخروج شدن 9 هزار بدهکار بانکی در کشور اشاره کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که بر اساس سیاست غلط بانکی، پول دریافت کردند.

وی تأکید کرد: توزیع منابع و شیوه‌های توزیع آن در کشور غلط است و مخاطبم سیاست‌های غلطی است که در کشور اتخاذ شد.

* تبعات تزریق پول به بدنه جامعه

کمالی در ادامه به گرایش فعالیت‌های علمی در برخی کشورها عربی اشاره و عنوان کرد: برخی کشورهای عربی مثل امارات با بهره‌گیری از امکانات و ابزارها، مؤسسات موفقی را در کشورشان ایجاد کردند.

وی اصلاح ساختار تولید و ایجاد شرایط برای تولید رقابتی را راهکار اصلی برای رفع مشکلاتی فعلی کار عنوان کرد و تأکید کرد: با ادامه روند فعلی اگر هزاران دلار پول تزریق شود از بین می‌رود و این پول متعلق به بیت‌المال است.

عضو خانه کارگر با اشاره به تبعات تزریق پول به بدنه جامعه اظهار داشت: با تزریق پول به جامعه، کارخانه‌ها تعطیل شد و تعدادی مشاغل موقت شکل گرفت.

* رسانه‌ها باید از بیت‌المال برای دفاع حقوق مردم صحبت کنند

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر در کشور بیان داشت: مسکن در اختیار افراد قرار گرفت، اما این افراد در حال حاضر برای درمان بیماری خویش و بیکاری افراد خانواده با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه هستند.

کمالی افزود: این هنر نیست که همه افراد کشور دارای مسکن باشند، توسعه متوازن و همه جانبه باید در کشور ایجاد شود و امکانات به صورت یک‌جا رشد کند.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با انتقاد از فعالیت‌های رسانه‌های کشور بیان داشت: رسانه‌ها باید از بیت‌المال برای دفاع حقوق مردم صحبت کنند.

* فیلم‌های بی‌محتوا در کشور

وی اضافه کرد: این همه فیلم‌های بی‌محتوا در کشور و حتی خارج از کشور برای این ساخته می‌شود که مردم را سرگرم کنند.

کمالی ابراز داشت: نمی‌دانم چرا حداقل چهار مورد فیلم در مورد روند رواج کار و تولید ساخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقت و عمر مردم با ساختن فیلم‌های مزخرف هدر می‌رود.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر در پایان گفت: در کشور تا انقلاب فکری و فرهنگی انجام نشود، هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود.

انتهای پیام/86004/ذ/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول